Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 30 november 2010

Positivt tänkande


Nytt ord idag: glädjediktatur.
Läser intervju med Barbara Ehrenreich som var hos Skavlan i fredags och inser att jag måste läsa hennes bok. Nu. Positivt tänkande är inte enbart positivt. Nä, jag säger ju det. Lite gnäll håller humöret på topp.

Nytt uttryck idag: åthutade frisyrer.
NoN i dagens DN. Eftersom de omskrivs i samma mening som färgmatchade jumperset, fattar man precis hur damerna såg ut i håret. Måste klippa mig. Tänk om frisyren (eller vad dagens förvuxna läge kan kallas) ser åthutad ut.

I går var det kaos i tågtrafiken. Idag är det totalstopp.
Nä, jag tänker inte upprepa mina åsikter om SJ AB.

Refaat el-Sayed lovade efter alla kraschlandningar att han inte skulle ge sig in i några fler affärer. Nu är han igång i alla fall, i Abu-Dabi. Ja, bara han håller sig där är det väl lugnt.

Ian Wachtmeister fördjupar sitt samarbete med SD. Det är väl med honom som med många idrottsmän och andra som stått i rampljuset, man gör vad som helst för att synas.

Maria Montazami ”visar upp sin hemliga kollektion av tofsar”.
Hur hemlig är den om hon visar upp den? Jag fattar inte.

Dagens märkliga rubrik: ”Helikopterrån i hovrätten”.
Vad eller vem rånar man i hovrätten med en helikopter?

Björn Ranelid ställer upp i nästa omgång av Let's dance. Samma symptom som Wachtmeister? Han har aldrig sett programmet, säger han. Nä, det gäller att hålla sin kulturelitsimage i trim.

Läste i kvällens tv-tablå om kvinnor som blivit vanställda av plastikoperationer och såg strax därefter en bild på Britt Ekland. Hon skulle faktiskt kunna platsa där. Arma människa som hon ser ut nuförtiden. Eller är det hon på bilden? Jag blir faktiskt osäker.

Nässprej kan vara inkörsport till tyngre beroenden, säger en läkare i AB.
Från Nezeril till amfetamin, liksom. Tillåt mig tvivla.

Å så den där j-la bilden på nagelsvampen igen. Bort med den, säger jag. Bort!

Folk köade i timmar för att köpa sig en Ipad. Vadå lågkonjunktur?

Vilda spekulationer i AB (!) om Victoria är gravid eller inte och Daniel hoppas att de ska få ”göra det i sin egen takt”. Absolut. Gäsp.

Petra Mede leder Guldbaggegalan.
Alltså, jag måtte vara helt dum i huvet. Jag begriper inte hennes storhet.

Roligaste bilden.
Kungens hälsar Åkesson välkommen till supé på slottet.
Kandidat till Årets Bild?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.