Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 26 november 2010

Lite skitprat


Den något schizofrena känslan från gårdagens tv-kväll sitter i.
Först ”Ladies på Östermalm”. Alltså, det måste väl vara så att den norska bruttan spelar teater? Inte kan man vara företagsledare med den approachen? Sjukaste kommentaren: ”Jag tycker bäst om Ferrari, men Mazerati är ju mer en familjebil.” Jo, det är väl det den är mest känd för...
Sedan ”Lyxfällan” som någon kommenterade: ”Hur dum får en människa vara?”. Exakt hur dum som helst, får man anta. Det är väl det hela programidén går ut på? Men just i går blev man extra förvånad. Å andra sidan, har man tatuerat ”BITCH” över hela bröstet kan man faktiskt undra om människan har tillräckligt högt iq för att kunna knyta skorna...

Sarah Palin verkar inte heller ha alla hästar i stallet.

Skittråkig start på semestern för dom som skulle till Egypten med Norwegian i morse. Planet fick vända, toaletterna funkade inte. Lågprisflyget i sin prydno.

Blir lika förvånad varenda gång jag ser massor av bilder från vanliga människors hem i nättidningarna. Varför lägger man ut bilder på sina sovrum, badrum och trapphus på nätet? Jag fattar inte.

Finland siktar på titeln ”Världens problemlösare”. Marknadsföringen är i full gång meddelar delegationen för varumärket Finland. Hur ska det gå till? Dom har ju inget kungahus! Och det är väl en förutsättning för att över huvud taget kunna sälja någonting till omvärlden? Eller?

I (mp) är dom roliga. När deras åsikter sammanfaller med sverige-demokraternas är det en slump, men när (sd) tycker som alliansen, ojjar sig Peter Eriksson över att regeringen ”gör upp” med (sd).
Tala med kluven tunga, eller vad heter det?

Inte undra på att äldre människor skuffas undan i alla sammanhang, vi är så fruktansvärt åldersfixerade i det här landet. När till och med DN uppger åldern på Tysklands familjeminister (71) har det baske mig gått för långt. Ministerns ålder var fullständigt irrelevant i artikeln. Helt sjukt.
Tänk om tidningarna kunde sluta bete sig som om åldern var viktig. Dom skulle faktiskt kunna starta en trend.

Arma människor på Haiti. Och en stor guldstjärna till bl a Läkare utan gränser som sliter för att få bukt med koleran. ALLA borde skänka lika mycket pengar till den hjälpinsatsen som man lägger på julklappar. Minst.

AB listar mat som är bra att äta innan läggdags. Kolja och broccoli är två exempel. Ingen nattamat man längtar jättemycket efter, precis.

Och jag undrar fortfarande varför SvD publicerar Pirate Bays logotype varenda gång dom skriver om företaget. Smygreklam, kallas sånt för. Onödigt.

Jag är medlem i några föreningar. Dom flesta gör kanske inte så mycket för just mig, men det känns bra att stödja en god sak. Riksförbundet för mag- och tarmsjuka överraskar dock med en Iphone-app som visar var närmaste toalett finns. Skitbra! Nu väntar vi bara på att den ska gå att ladda ner till alla androider.

200 000 barn dör varje år av passiv rökning.
Den siffran borde få vem som helst att sluta röka.

Adventspyntat och storstädat.
Nu blir det pepparkaksbak.
Kanske blir jag lite snällare av det.

2 kommentarer:

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.