Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

torsdag 11 november 2010

Ensam hemma


Från ökenprogrammet ”Grillad” till ”Hyllad” - det ska bli snällare i komikerbranschen tydligen. Kul grepp, men om dom ska hylla ”Sveriges roligaste” förstår jag inte vad Petra Mede gör där. Hon är mest bara elak och forcerad.

Lille Jimmie är rolig. Han kallar en reporter för ”rövskalle” (undar om alla hans tillmälen avslutas med -skalle förresten) eftersom han tyckte reportern var oförskämd. Klart det är oförskämt att ställa frågor som en partiledare inte kan svara på. Som t ex var han hämtat den statistik han hänvisar till. Så får man ju inte göra...

”Masserade kvinna i stringtrosor i polisens lokaler.” Alltså, var det polisen eller kvinnan som hade stringtrosor? Vill jag verkligen veta? Nej, verkligen inte.

I Expressen kan man gå ner 9 kg till jul.
I Aftonbladet 5 kg till Lucia.
Hmmm - svårt val.

Tidningarna tycker också att man ska ge fin whisky till pappa på Fars Dag. Vad hände med ”du kan väl rita en fin teckning”? Och måste pappor tycka om whisky?

Asså, vad håller Mona på med? Försöker rensa rent omkring sig för att kunna sitta ett tag till. Sorry, men du är nog rätt körd vid det här laget. Och visst vore det väl skönt med lite ledigt? Långledigt.

Såpan ”Ung och bortskämd”. Det är väl bra att man diskuterar vilka men barnen får om mamma och pappa hela tiden löser deras problem. Men att SVT gör dokusåpor tycker jag fortfarande är slöseri med licenspengar. Dylikt skräp kan reklamkanalerna ägna sig åt. Dessutom behöver man några pauser i ett sånt program. Som det står i DN, det är faktiskt inte ungarnas fel att dom är bortskämda. Och hur fasiken ska dom klara sig när det kommer motgångar, för dom kommer förr eller senare. I de här barnens fall, uppenbarligen senare, men ändå. Gör ett program där föräldrarna får lära sig att skaffa sig egna liv och låta barnen leva sina i fred, vettja.

Sen var det det där med att sätta en tidning. Björn Borg är numera inte främst tenniskung. Han är kalsongkung. Det går bra för företaget, skriver tidningen. Och artikeln intill har rubriken ”Skinkans hemlighet”. Hade inget samband men blev ganska komiskt.

En kompis till kungen ska sälja alla sina lyxbilar. Gäsp.

Sparkdräkter för vuxna män är det senaste på modefronten. I käcka karamellfärger. Nä, det är inte ett skämt. Sexologen säger att det kan väcka moderskänslor hos vissa kvinnor och visst, det finns män som tänder på jättefeta kvinnor så varför inte. Undrar om det är bajslucka på dom också. Sparkdräkterna alltså.

Lite långtråkigt när maken fick ge sig iväg på weekendresa utan mig. Och ingen varm valp har jag att gosa med heller. Fick bli några tester i stället.
- Kan du allt om London? Jajamän!
- Har du Floridakoll? Nope.
- Koll på kända sexcitat? Varför skulle jag ha det?
- Känner du igen designmöbeln? Skapligt.
- Hur bra är du i sängen? Tänker jag inte konsultera Expressen om.

Brukar inte titta på ”Lyxfällan” men den handlar i kväll om ett par som har 135 betalningsanmärkningar. Jag är otroligt nyfiken på hur i hela friden man kan försätta sig i den situationen.
Etthundratrettiofem.
Helt sjukt.
Jag skulle bli skitnervös bara av att få en betalningspåminnelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.