Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 26 januari 2011

Fingervisning


Ibland blir man förundrad över det mänskliga släktet.
I morse var det nära en krock. Skulle till bilverkstan och längs stora vägen, med en mängd små korsande vägar, var trafiken tät. Från vänster, med väjningsplikt, kommer i full fart en kärring i Volvo. När jag tutade - ja, jag erkänner att jag tutade lite längre än vad som är nödvändigt för att påkalla uppmärksamhet - åkte långfingret upp som en raket. Men, vänta nu. Jag kom ju från höger. Är hon helt j-la dum i huvet, hann jag tänka innan hon började gestikulera vilt, peka mot sin egen skalle och såg nästan ut som om hon höll på med någon slags ritual. Då började jag gapskratta. Av det intensifierade viftandet och pekandet, förstod jag att hon inte uppskattade min munterhet.
Arma människa.
Jag har bilnumret. Det är inte hennes bil. Kanske ska ringa och skvallra för gubben? Då lär hon inte få ta bilen till jobbet nån mer gång.
Hämnden är ljuv.

Kamprad har visst också visat temperament och skällt ut en journalist med orden: Hur kan du ställa såna jävla idiotfrågor?
Vet inte Ingvar att det inte finns några dumma frågor? Och säger man att man alltid har betraktat skatter som kostnader, får man nog finna sig i att bli utfrågad. Hur smart var hans egen fråga på en skala, förresten.

Har en kompis som en gång för länge sedan sa att "allt som finns i USA kommer hit förr eller senare". Hon hade väldigt rätt. Vissa saker är bra, andra önskar man att dom kunde behålla där på andra sidan Atlanten. Ofoget med skadestånd och stämningar, till exempel. Läser i dagens DN om en man som fått 23.000 kronor som plåster på såren för att han satt häktad, misstänkt för våldtäkt. I samma tidning står om en sexåring som tilldömts 20.000 kronor efter att förskoleläraren satt en bit tejp över munnen på honom.
Domstolen gick på barnets uppfattning om att han kände sig kränkt.
Kränkt? Vet verkligen en sexåring vad det är för något?

Säga vad man vill om Berlusconi, men han har ett visst underhållningsvärde. Han ringde till ett tv-program i direktsändning, gapade och skällde och kallade programmet för "bordell-tv". Ville han vara med, eller?

Kvinnomässan "Kvinna 2011" arrangeras i Karlstad på lördag. Alla föreläsarna är män. Mässans projektledare säger att hon (!) är nöjd med programmet som har temat "sätta kvinnan i fokus". Tabbe.

Åkesson får omdömen som: ologisk, dåligt påläst, infantil, oseriös och en fanatisk drömmare, efter dagens riksdagsdebatt. Det är ju det jag säger. Man behöver inte lägga så mycket krut på att visa omvärlden vad han och hans parti går för. Det gör dom så bra själva. Sen vet man inte riktigt om man ska skratta eller gråta när han pratar om skräcken för extremister. Ska han säga. Liksom.

En snubbe som kallas för "kändismanagern" har kört bil olovligt ett antal gånger och dömts till fängelse. "Ska självklart överklaga" säger han om domen. Varför då? Försöker han med en dr Alban; Hallå, jag är kändis.
Eller vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.