Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 5 oktober 2010

Några små grodor


”Men någon kunglig glans fick dem inte. ”
Anna Skarin, Expressen
Kan man inte skilja på ”de” och ”dem” skriver man ”dom”. Eller lär sig.

”Mona Sahlin hotar väcka misstroende”
Expressen
Ska hon extraknäcka med telefonväckning?

”Här är landet med längst snoppar i hela världen”
Expressen
Jag måtte vara oerhört obildad. Känner inte till ett enda land som har snoppar. Varken korta eller långa.

”Hägglund skuttar som en gummiboll”
Aftonbladet
Det låter roligt. En boll som skuttar. Var köper man en sån?

”Amanda led av inbillad fulhet”
Aftonbladet
Nää, jag tänker INTE betala nåt PLUS-medlemskap för att få veta vad ”inbillad fulhet” är för något.

”Grooming i rätten för första gången”
Aftonbladet
Grooming; "Att ta kontakt med barn i sexuellt syfte".
Ska man verkligen hålla på med sånt i rätten?

”Jag hade haft en mycket bättre regering om jag hade vunnit, säger Sahlin.”
DN
JAG!? Det säger lite om vilken syn Mona har på partiet och sig själv. Det är inte sossarna som förlorat valet, det är Mona personligen. Hybris?

”Utanför Kristianstad finns den förste tobaksodlaren för kommersiellt bruk sedan 1964.”
DN
Jag trodde det var tobaken, inte odlaren, det var tänkt att man skulle använda.

Poliserna i Östergötland får inte ha laptop i knät när de åker bil. ”har haft en lång diskussion under flera veckor med polismyndigheten och dess ledning.”
DN
Är det fysiskt möjligt att ha en och samma diskussion under flera veckor? Vad säger facket om det?

”Nio terrorgripna i Frankrike”
SvD
Knäck den rubriken den som kan.

”45 miljarder i skadestånd och 3 års fängelse”
SvD
Alltså, fick han 45 miljarder OCH fängelse? Jag fattar inte.

Dummaste frågan den här veckan: ”Varför gick du på toaletten?” SvD-reporter till Christina Höj Larsen (V). HON VAR ANTAGLIGEN NÖDIG.
Fast hennes svar var ganska upplysande: ”Det var ju inte bara jag som gick in och ut, folk går på toaletten och hämtar kaffe hela tiden under de där voteringarna tydligen.”
Varför har dom kaffet på toaletten i Riksdagshuset?

Slutligen bilderna på Jimmie Åkesson i folkdräkt.
Han såg minst sagt fånig ut i den där hatten.
Det hade passat bättre med en dumstrut.

2 kommentarer:

  1. De och dem borde vara enkelt med tanke på att så gott som alla svenskar kan engelska. För hur dåliga de än är så är det väl ingen som skulle göra fel på they och them?

    SvaraRadera
  2. Ja, eller på jag och mig... Ännu enklare...

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.