Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 13 oktober 2010

Nyheterna idag



Roligast idag är väl mannen som är pappa till 200 barn.
Han heter AKUKU.
Jag träffade en man en gång som hette Suurballe. Han var från Estland (om jag minns rätt) och hade inga barn.

I DN säger (mp) att det under hela valrörelsen fanns ”ett enormt tryck” från alla som ”drabbats” av de nya sjukförsäkringsreglerna. Ursäkta mig, men trycket kom väl mest från medierna? Jag skulle vilja vet hur många det egentligen är som känner sig ”drabbade” med fog. Det finns säkert enstaka fall som hanterats uselt av försäkringskassans handläggare och hela systemet behöver ses över en runda till. Men jag hävdar med en druckens envishet att det är mycket få människor som helt och hållet saknar arbetsförmåga. Sen har vi ett arbetsklimat som inte godkänner annat än högpresterande heltidsarbetare. Men det är en helt annan pilsner.

Bodström får inte sin ledighet beviljad. Jojo, så går det när man skolkar. Lider man inte av extrem hybris när man tror att man ska komma undan med precis vadsomhelst? Men han kunde uppenbarligen inte vänta. Det blir mer och mer tydligt vad (s) menade med sitt budskap i valkampanjen.

De som kallar sig ”tredje blocket” i riksdagen visade prov på riktigt läskiga åsikter i gårdagens budgetdebatt. Det vore kul om någon undersökte om de äter pizza, går på krogen, åker taxi eller bara sitter hemma och käkar svensk husmanskost. Vet dom att kåldolmar kommer från Turkiet? Och om vi nu ska stänga gränserna borde även det omvända gälla; vi får vackert stanna i Sverige. Hu så inskränkta vi skulle bli då.

I dagens Expressen ska man ha koll på fängelsefilmer, kroppstabbar och nakenscener. Inga test jag tänker göra i alla fall. Det räckte med närbilden på öronvax för att få mig att avstå.

Laila Bagge säger att hon tvingades gå till socialen. Det var ett tag sen, va?

Victoria och Daniel gör succé i Kina. Jomenvisst, får man 14 miljoner extra av oss skattebetalare i årets budget får man baske mig göra rätt för dom.

Skånskan är utrotningshotad och ska in i undervisningen i Simrishamn. Hur f-n kan den vara utrotningshotad? Utrotningsrisken har kanske med avfolkningen att göra. Dom har flyttat till Stockholm hela högen. Och invaderat alla tv-kanaler. Dom kanske borde åka hem och vårda sitt modersmål i stället. Eller inse att det möjligen inte är en så stor förlust. Det är bara att lyssna på Anna Anka…

Näst roligast idag är åkaren i Svedala som ruttnade på att få sin diesel stulen stup i ett. Han tog sin hjullastare, körde ikapp tjuvarna och välte deras bil. Heja!

Och det känns faktiskt lättare att andas nu när man vet att gruvarbetarna i Chile är på väg upp ur den rasade gruvan.
Måtte inte räddningskapseln fastna i röret på väg upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.