Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 22 september 2010

Inga nyheter precis...




Huvudvärk.
Då krävs det två koppar kaffe för att orka öppna tidningen.
Jaha, vad serverar de för nyheter idag?

Min favorit Hanne Kjöller spetsar till det ordentligt och kängar till SD vars resonemang blir totalt söndersmulat. Det var roligt.
Gunnar Jonsson är nästan lika rolig när han travesterar (s) slagord och skriver ”Alla ska med på irrfärden, men vart ska vi” följt av slutklämmen ”Vi kan inte vänta på ett uppvaknande”.

Sidan 4 kompenserade väl för kräkreflexen när jag fick se Caroline af Ugglas på DNs förstasida.
Säkert inget fel på henne.
Hon är bara så otroligt uttjatad.
Hon är rädd för att bli galen, säger hon i Aftonbladet.
Jag förstår henne...
Men jag kanske bara är avundsjuk för att hon får ge ut böcker och inte jag.

Patrik Sjöberg ska också ge ut en bok. Om sig själv.
Förvånad – någon?

I övrigt orkar man knappt bläddra i tidningen, bara samma tjat om rösträknandet.
Jag vill inte veta nåt mer förrän dom har räknat klart!

Samma repriser i nättidningarna. Spekulationer, gräl, konspirationsteorier.
Att dom orkar.

Finns det inget annat att skriva om?
Jojomänsan!

”Finns risk för slappt underliv?” - har ingen aning. Vill inte veta.

”Skånefrun opererar brösten mindre i TV.” Vad är det för fel på skåningarna? Man kan misstänka att Anna Ankas gener sprids med luften.
Kan man riva upp Roskilde-freden? Återlämna Skåne till Danmark?
Förlåt alla trevliga skåningar, men ibland undrar man.

Web-test ”Hur nöjd är du med din kropp?” - måste man göra web-test för att få reda på det?

”Martin Stenmarck slet av sin hälsena” står det också. Det var väl dumt gjort av honom.

Lena Ph har köpt hus i Stockholms skärgård. Det måste jag anteckna.

”Tittartoppen” i Aftonbladet där läsare lägger ut privata videoklipp måste väl ändå vara bottennappet på nätet just nu. ”Avslöjar detalj om könslivet” är rubriken. Inte för att jag undrar särskilt mycket, men vad f-n är ”könslivet”? Har dom inga krav på journalister alls nuförtiden?

Politikerna på vänsterkanten är i alla fall ganska komiska. ”Vi har inte nått ut med vårt budskap” säger dom som bortförklaring till att dom inte vann valet.
Det kanske dom visst gjorde.

Tänkte inte på det...

2 kommentarer:

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.