Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

torsdag 23 september 2010

Mycke' skit e're...



Morgontidningens förstasida var alldeles för läskig för mig och min dåliga mage.
Den delen åkte i kassen för återvinning.
Ja, inte som på morbror Oskars tid då Smålandsposten gick raka vägen från kökssoffan till dasset.
Alltså, vilken tanke.
Om jag skulle torka mig i ändan med förstasidan. Och sen bli kallad på en återbudstid för coloskopi.
Av med brallorna och sen förklara för doktorn varför Jimmie Åkesson stirrar på honom från min ändalykt.
Det vill jag faktiskt inte utsätta min doktor för.
Jag gillar honom.

Undrar om jag missade nåt väsentligt. Knappast. Det är väl samma drama och räknande och nån som ännu en gång förklarar hur man räknar ut mandaten.
Jag fattar i alla fall inte.
Om man får flest röster borde man väl få flest mandat?
Beats me. Liksom.

Kvällstidningarna då.
Michael Douglas säger att han fått cancer av stress.
Krökandet och kedjerökandet har ingen koppling alls till hans strupcancer.
Eller hur.
Bukfett kan ge cancer, står det i den andra kvällstidningen. Fast nån annanstans va? Vad kan INTE ge cancer, förresten?

Maria Wetterstrand är sur på Fredrik Reinfeldt.
Vem är hon INTE sur på?

Och vilka konstiga test man kan göra.
- Har du koll på hästraserna?
- Stora testet om lingonveckan. (Fast det hade visst inte med lingon att göra.)
- Hur sexsmart är du?
HJÄLP.

Men reprisen av Gomorron-TV var ganska uppiggande.
Två SD-representanter skulle försöka förklara vad dom menat med ”vi ska ta tillbaka Sverige”. ”Från vem” undrade reportern, men fick förstås inget svar. Sen sa dom att dom var FÖR religionsfrihet men att det absolut inte ska byggas ”fullskaliga moskeer” i Sverige. ”Går det bra med SMÅ moskeer” frågade reportern. Han fick inget svar på det heller.

Angelina Jolie har psykiska problem. Ja, har man pengar, utseende, familj och BRAD PITT så måste man ju lida nåt ohyggligt. Hon ”lever i kaos” - fast det kan väl inte höra ihop med vårt valkaos? Och så har det varit känt sedan länge att hon har svårt för fysisk närhet. Att man aldrig har funderat över det.
Hon kanske kan snacka med Stefan Sauk förresten. Han har också någon slags kris. Den beror på papparollen, står det. Fast den har inte varit känd sedan länge, så det är nog nåt annat.

Fröken Sverige berättar hur man ”maxar sin vackra hy” för sedan att vakna snygg varje morgon. Hon är välkommen hem till mig. Lycka till, säger jag bara.

Och Frank Andersson avslöjar under rubriken ”Exklusivt” att hans pappa var rånare.
Vissa saker får sin förklaring.

Nä, då var det roligare att kolla Mats Melin från Glada Hudik-teatern. Rikskänd som ICA-Jerry.
Han la på luren när Expressen ringde. Han ville inte bli störd när han stekte plättar.
Ibland önskar man att fler kändisar var lika okåta på att synas och höras överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.