Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 1 februari 2011

En stor häck


Det känns som om hela medievärlden hyllar Assange och störtar till hans försvar så fort det börjar osa katt. Idag fanns dock en liten notis om det som jag finner otroligt störande, nämligen att han är helt okänslig för att det Wikileaks läckt ut kostar människor livet. Bland annat har informatörer i Afghanistan nu avrättats efter att Wikileaks publicerat deras namn. Dom får skylla sig själva, tycker Julian, där han sitter och trycker på nåt engelskt slott. Vilken feg typ.

Fler än han har antagligen upptäckt fördelarna med en stor häck. Och det menar jag inte som en ursäkt för min egen väl tilltagna akterspegel. Promenerade till Solna centrum idag och fick uppleva ett fullständigt öronbedövande kvitter från villaområdets mest trassliga häck. Vid en närmare granskning satt där säkert femtio gråsparvar, eller pilfinkar, och bara vräkte ur sig vårkänslor. Härligt. Därmed kan konstateras att häcken inte bara ska vara stor. Det är bra om den är lite ovårdad också. Och jag pratar fortfarande om trädgårdsväxter.

Gnället från turisterna i Egypten visar än en gång hur slöa en massa människor är när det gäller att ta reda på fakta. Man verkar tro att så fort något hakar upp sig under utlandsresan så är UD där och räddar skinnet på en.
GLÖM DET, säger jag bara. Borde väl gått upp för de flesta i samband med tsunamikatastrofen 2004. Och OM man får hjälp av UD med hemresa, får man vackert betala när man kommer hem. Verkar också komma som en överraskning.
Alltså hur j-la sossefierade har vi blivit?
Klarar vi ingenting själva längre? Va?

Expressen ber alla som drabbats av sömnsjuka att höra av sig.
Hur tänkte tidningen där? Dom som har drabbats sover väl?

En 27-årig "tv-stjärna" är misstänkt för grovt rån i Göteborg. Ganska läskigt att läsa spekulationerna på nätet om vem denne "tv-stjärna" är. På flashback får man tydligen säga vad som helst. Till och med Det Förbjudna Ordet som man vill stryka i Ture Sventon.

Bild från nån välgörenhetsgala i NY på Madeleine och Donald Trump. Det är nog dött lopp där vad som drar till sig mest blickar. Hennes fula urringning eller hans fula comb-over. 1-1 är en inte helt vild gissning.

I engelska Bristol tävlar man om vem som blir först med att klämma i sig hamburgaren "Über scooby burger" som väger 3 kilo och innehåller ca 5000 kalorier. Varför tävlar man om nåt så dumt? Skicka maten till dom som behöver den i stället.

Apropå dumma tävlingar, det senaste tillskottet i Guinnes rekordbok är ett långt pass undervattens-yatzy. Fyra timmar höll det på och är det första världsrekordet i sitt slag. Finns det nån tävling i att hitta på dumma tävlingar? Det nyss nämnda är en god kandidat i så fall.

Sen undrar jag om det stämmer att det finns "genusmärkta dagis"? Och i så fall om det stämmer att personalen ändrar alla barnvisor så att man inte sjunger han eller hon, utan hen? Kan det verkligen vara så illa? Jag tyckte gränsen var passerad när man började byta ut herr Gårman mot fru Gårman. Hjälp.

Och för dom som inte kommer ihåg hur det började en gång i tiden kan jag berätta att herr Gårman kom till efter visan "Här går man, här går man, på vita strecken får man." Här går man - herr Gårman.
Alles klar?

Aftonbladet kör Magnus Hedman en runda till.
I går berättades att han ljög. I dag får vi veta varför.
Vadan denna uppmärksamhet? Ska han ge ut en bok, eller?

Samma tidning testar "toningskor". Vad f-n är det?
Det enda man får veta är att de ger en "tonad rumpa".
Alltså, ändrar häcken färg om man byter skor?
Jag fattar inte.

För övrigt stör jag mig på skribenter som inte kan skilja på mitt och ditt. Typ. "Hon tog med hennes farmor på en promenad." Vems farmor då? Sin egen eller nån annans? Spelar kanske ingen roll. Huvudsaken var väl att farmor fick komma ut på promenad. Hoppas hon fick höra fågelsång.
Hoppas också att hon hade broddar på skorna.
Sina skor alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.