Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 25 februari 2011

Ska man sk(r)atta eller gråta?



Håller med Hanne Kjöller i DN idag. Om Assange nu är så oskyldig som han hävdar, varför är han inte mer angelägen att få saken ur världen så fort som möjligt? Att överklaga och ha sig när det ändå inte förändrar något i sak är en jättekonstig taktik i det läget. Om man inte är hans advokat förstås och kan debitera en j-la massa extra timmar.
Och är man inte ute och cyklar om man tror att Reinfeldt anstränger sig för att få honom fälld?

Expressen rapporterar om vilket par som var först med att ha sex i Big Brother-huset. Är det verkligen någon som bryr sig om det?

Samma tidning skriver också att Frank Andersson "fick skador för livet" av sin wrestling-karriär. Vilka skador det skulle vara framgår dock inte. Annat än att han bröt ett litet ben i handen en gång. Tusse då.

Elton John säger "min son ska få en normal barndom". Eller hur.
Och hur hade han tänkt sig att det skulle gå till, undrar man.

"Christer Nydahl spårlöst försvunnen" står det i alla tidningar idag. Inte som toppnyhet men i alla fall som tredje eller fjärde.
Hemskt för honom och hans familj, men ska man veta vem han är?
Jag erkänner min totala okunnighet.

Petter Nordhug går från klarhet till klarhet. Nä, jag gillar honom inte.
Inte alls, faktiskt.

I SvD funderar man över hur mycket The Phone House tappat i trovärdighet efter dokumentären om dem, döpt till "Säljsekten". För egen del var det en aha-upplevelse, plötsligt hajar man varför dom är så himla otrevliga om man inte direkt säger att man tänker handla något som kostar massor av pengar. Reklamationer, information och frågor är man inte ett spår intresserad av. Skönt när saker får sin förklaring.

Såg bilder på Roger Pontares turnébuss. Jo tack, i en sån skulle till och med jag kunna tänka mig en campingsemester. Specialbyggd är bara förnamnet.

Skatteverket undersöker möjligheterna att beskatta pokervinster eftersom spelet är ett skicklighetsspel. Jo, så är det. Kortspel har absolut inget att göra med vilka kort man får. Det har min kompis Ulla sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.