Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

måndag 20 december 2010

Tomtar


Var ska tomtarna vara om inte på loftet?
Personligen kan jag tycka att dom borde ha annat att göra än att vimsa runt där, men jag kan ha fel.

Fortfarande förbannad för artikeln om kamphundar i DN. Särskilt förbannad på KD och Väsbyhem. Riktigt många tomtar har ställt till oreda där.
- Mamma, mamma den där hunden är farlig!
- Hur vet du det?
- Den lyfte på benet och tänkte sparka mig.
Ungefär på den kunskapsnivån känns debatten.

Man ska inte ge sig på sånt man inte begriper sig på. Hur det är med dom som bestämmer på SJ vet jag inte. Läste dock jubileumsboken från 1956 där man i text och bild beskriver hur banarbetarna sliter hårt varenda vinter för att hålla spår och växlar snö- och isfria. Det var vinter redan på den tiden. Och har varit vinter så länge SJ funnits. Fascinerande att dom blir lika förvånade varenda gång det snöar.
Som att bli förvånad om det luktar skit när man släpper en fis.
Liksom.

IKEA "har kommit överens med vissa chefer om att avsluta anställningen" säger dom. Cheferna ifråga säger att dom har fått sparken.
Så olika uppfattning kan man ha.
Skälet till att de lämnar företaget är att de försökt hindra korruption på varuhusen i Ryssland. Men där förekommer ingen korruption över huvud taget, säger man.
Eller hur.

Det tar tid att skaka av sig gamla sovjetfasoner. I Vitryssland bankar man skiten ut oppositionen. "Den siste diktatorn" gör skäl för epitetet.

Så fick jag lära mig ett nytt ord idag (ett av Expressens alla konstiga test) - dendrofil. Never heard of. Tog reda på att det är människor som blir sexuellt upphetsade av träd. Kollar facket upp så att inga såna får jobb som julgransförsäljare? Eller kommer in på lantbruksskola?

Andreas och Arne Weise ska fira jul ihop.
Just another thing for my Things-I-don't-give-a-fuck-about notebook.

Aftonbladet: Far och son vann 10 miljoner. Livet förändrades totalt.
Nähä!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.