Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 24 december 2010

God Jul!



Idag ska jag inte tänka en enda elak tanke. Inte ens någon liten halvsur en.
I stället för att få ångest över att julen inte ser ut som den gjorde förr, ska jag glädjas över hur den ser ut nu.
Inte tänka på alla som vi saknar, människor som inte finns här av en eller annan anledning, utan vara glad över dem som finns hos oss.
Vara tacksam över alla som skänkt oss en tanke med en julhälsning.
Njuta av maten, ljusen, dofterna och gemenskapen.

Jag gjorde ingen önskelista i år heller.
Jag är så lyckligt lottad att jag inte saknar några värdsliga ting.

Det enda jag önskar är att alla små barn slipper en massa toksnapsande vuxna som prompt ska dricka sig igenom jullunch, Kalle Anka-kaffe och kvällsgröt.
Som högljutt sluddrar sig igenom ändlösa julrim.
Som skrattar olidligt högt åt absolut ingenting.
Och som tvunget ska vara kärvänliga och överösa de små liven med spritångande kramar och pussar.

Se där, en liten Surtant satt visst och lurade.
På självaste julafton.

En riktigt God Jul önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.