Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 17 december 2010

Häxan Surtant snorar vidare


Det skrivs spaltkilometer om självmordsbombaren i alla tidningar. Alla har sina teorier, skampålar och lösningar. Jag tänker att all denna uppmärksamhet kanske faktiskt uppmuntrar efterföljare. Man kommer inte bara till himlen, man hamnar på alla löpsedlar också.

Kajsa Ingemarsson styrs av lusten att skriva, säger hon. "Skrivandet är roligast". Förmodligen. Att läsa hennes böcker är inte ett dugg roligt. Som Mitt Livs Novell på 70-talet ungefär.

Molly Nutley gör debut som skådis. Och de som uttalar sig om hennes talang är - mamma och pappa. Eh?

Assanges advokat kräks över det svenska rättsväsendet och säger att spektaklet i London är bevis på den vendetta som svenskarna för mot Julian. Borde man inte, som jurist, vara mer insatt i de juridiska kringelkrokarna? Eller försöker han bara skapa sympati för sin klient inför kommande förhör?

Det kostar normalt 5.000 spänn att visa rumpan i norsk tv.
Har programmen stor publik, kostar det 10.000.
Avdelningen för värdelöst vetande.

71% av norrmännen gillar inte vår kung.
Och då har dom ändå inte läst boken.

Sossarna är inte heller så poppis.
Nu anlitar dom en pr-byrå, prislapp 4 miljoner. Jag tror inte det räcker med det.

Någon liga planerar att kidnappa Bocken i Gävle. Lite knepig att gömma medan de förhandlar om lösensumma. Eller?

Ny dokusåpa på gång; Konferensresan. Alltså, har vi inte fått nog snart?

Peter Jihdes fru säger att alla vill åt hennes man. Snuten? Kronofogden? Eller vad? Inte jag i alla fall. Ingen annan jag känner heller.

SJ inrättar på försök några sovvagnar för folk som vill resa med sina sällskapsdjur. Hade ingen aning om att hundägare var tvungna att sitta och sova om de ville ta med sina fyrfotingar. Numera, och fyra månader framåt, kan man få ligga ner men då måste man hyra en hel sovkupé för 4 pers. Bojkotta tåget, hundägare!

Och bråket är igång om vargjakt eller inte. Märkligt nog är det dom som aldrig ser en varg som är mest angelägna att öka beståndet. Eller det kanske inte är så märkligt, förresten.

Det verkar finnas jättemånga som vill bli nya språkrör för miljöpartiet. Grattis säger jag till dom. I (s) är det värre, där verkar det inte finnas en enda kotte som vill ta över. Eller dom kanske bara spelar svåra?

I Hudiksvall får arbetskamraterna rösta fram vem som ska ha högst bonus. En återgång till 50-talet när skolklasserna röstade på "Bästa kamrat". Den som hade den läskigaste storebrorsan vann. Alltid.

Den schweiziska banken UBS har kanske gått lite väl långt i sin 43 sidor tjocka kläd- och uppförandekod, men på en del ställen skulle det faktiskt inte skada med lite hyfs. Både vad gäller kläder och uppförande. Eller affärerna kanske gillar halvnakna, heltrötta surskallar som tuggar tuggummi. Klart dom gör, annars skulle dom väl inte anställa såna?

Bäst jag går och snyter mig innan jag blir elak på riktigt.

1 kommentar:

  1. haha, gu´vilken rolig läsning! Ha en bra helg i snön, faan rent ut sagt va kallt det är!/Eva Thalén

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.