Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

lördag 7 januari 2012

Torkan är över


Nej då, jag har inte haft total bloggtorka. Jag har bara haft en massa annat i huvet och det sätter sina spår på inspirationen. Har knappt läst tidningarna ens den senaste tiden och det är ju från dem jag får mina uppslag.

Nu är hemsidan nästan klar, projekt Flytta till ny bostad känns som att det är på banan och sömnen har börjat bli hyfsat jämn så jag kan säga I am back.

Det var fler än jag som reagerade på en veckotidningslik förstasida på dagens DN. Lill-Babs berättar att hon börjar dagen med att tända en brasa. Jaha? Liksom. Jag tänkte mest att hjälp så himla rynkig hon är. De som händelsevis fortfarande håller på och solar i solarium kan ta en titt på Lill-Babs. Sen kan man göra om rubriken, som en av mina vänner gjorde. Det ska inte stå brasa, det är felskrivning och ska vara braja. Tänk så kul man kan ha med en morgontidning.
Till sist tänkte jag att så himla skönt att hon vågar vägra botox och ansiktslyftningar! Christer Lindarws ögonlocksoperation kan väl räknas som en av de mindre lyckade plastikerna. Va?
Om man nu går in på det spåret.

Under helgerna blir det en del tv-tittande. Det var fler än jag som höll på att få ett psykbryt på den eländiga siba-reklamen. Som fru B skrev "Hör jag siba-Fabian sjunga O helga natt en gång till kräks jag". Kan bara instämma. Och just som man trodde man skulle slippa fler helsjuka reklamfilmer med hr Bengtsson, kommer nya snuttar där han gallskriker om rean. Hjälp! Säger jag bara. Bojkotta Siba. Säger jag också.

Året med kungafamiljen tittade jag inte på den här gången heller. SVT tog visst till sig av kritiken från föregående år där man inte med en stavelse nämnde kritiken mot monarken och hans familj. Couldn't care less.
Däremot har jag noterat att de båda yngsta telningarna inte gör ett jota för sitt apanage. Dags att göra som norska Märta Louise och avstå från det feta bidraget så folk slipper reta sig på att inte få något för stålarna?

Juholt har hållit snattran i flera dagar nu. Väntar med spänning på vad han ska byta åsikt om nästa gång. Juholtare är ju ett nytt begrepp numera; att säga en sak och sedan ändra sig. Humor.

Plura säger "Jo, ligga är lika kul efter 60". Är hans partner av samma åsikt?

En rottweiler gick till attack mot två små barn i allén på Karlavägen. Mannen som rusade dit och "sparkade besten" utnämns till hjälte och hunden avlivades samma dag. "Hundens matte var chockad" och kunde inte hålla hunden som slet sig och gick till förnyad attack. Alltså, man skulle ju vilja veta hur många utfall den där hunden gjort innan det hände något så allvarligt. Den kan ju inte plötsligt ha blivit bindgalen och börjat hugga små barn. Hundägare som inte har koll. Bedrövligt.

Och efter alla jul- och nyårsrecept ska man nu göra sig av med alla extrakilon som den goda maten lämnat efter sig. Det brukar lösa sig av sig själv när man kommer in i vardagen. Och, som nån sa, det är viktigare vad man äter mellan nyår och jul, än mellan jul och nyår.

God fortsättning på 2012.
Det kommer att bli ett spännande år.


Jo, förresten. Nyårslöften är ju inne.
Inte för att jag brukar avge några, men i år har jag lovat mig att dissa självupptagna människor helt och hållet.
Det finns alldeles för många egotrippade individer i världen och man mår bara dåligt av att ha dem i sin närmaste omgivning. Bort med dom. Bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.