Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 27 januari 2012

Lika som bär - hur då?



Den här bilden har jag lånat från Expressen. Rubriken löd: "Han är väldigt lik Reinfeldt".
Alltså hur mycket jag än tittar kan jag inte hitta en enda liten likhet. Faktiskt.
Och hur jag än anstränger mig kan jag inte påminna mig om att jag har sett Stefan Löfven tidigare. Sorry. Men han kanske har ett sånt där beiget utseende som är som klippt och skuret för deckarjobb. Om han nu inte blir sittande så länge på s-stolen kan han kanske hitta en ny karriär i den branschen.

"Vi är Sveriges bästa parti" lär han ha sagt enligt Aftonbladet. Väljarna verkar vara av en annan åsikt. Men verklighetsförankring verkar inte vara någon paradgren i partiet.

Och Carin Jämtin säger att Löfvens mamma "verkar vara en fantastisk kvinna". Vad nu det har med saken att göra?

Demi Moore är inlagd på sjukhus. Hon äter taskigt och knaprar piller i sitt deppiga tillstånd efter skilsmässan. Alltså, man avundas ju inte kändisarna som lever sina liv med miljoner ögon på sig. Fast jag tror kanske att fru Moore håller på att gå upp i limningen. Bokstavligt talat.

Expressen skriver också att Lill-Babs spelar Wordfeud 2-3 timmar varje dag. SOM jag har funderat över det...

Idéstöld är visst inget som bara förekommer i förlagsvärlden. Prins Carl Philip har hyllats för sin fantastiska design, som nu visat sig vara en efterapning av såväl japanska som italienska designers. Inte verkar det gå så värst bra heller, på tre år har hans företag redovisat en vinst på 65 ooo spänn. Tur att han inte behöver leva på sin lön.

Aftonbladet vitsar till det i dag med att skriva "Lite väl mycket bett i saften". Artikeln handlar om en som hittat en tand i en flaska saft.

Då var vi faktiskt roligare här hemma i morse.
Jag: Har vi fog för att kakla klart köket i kväll?
Maken: Nej, men jag fixar det.
(Alla som någon gång har kaklat fattar skämtet.)

Som herr G sa; jag börjar frukta att ni umgås med fel folk.
Möjligt.
Vi måste ändra på det.
Snart.

I kväll får man i Skavlan se Torsten Flinck ge Björn Ranelid en gratis terapilektion. Vill man missa det? Ja, det vill man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.