Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

torsdag 26 januari 2012

Äldre vita män


Stefan Löfven antas bli utsedd till ny partiledare i S. Never heard of, men det kanske bara är bra. Expressen skriver att det fanns liksom inte så många att välja på när det skulle gå fort. Är det inte sånt som kallas armbågsbjudning?
- Nä, vi hittade ingen annan så du får ta det.
Fy skam, fy skam för ingen ville ha det. Jobbet alltså. Men man siktar nog på att få hem Wallström så kan man välja henne till partiledare 2013. Men det är min alldeles personliga gissning.
Någon i partiet säger att man inte är helt nöjd med att det bara sitter "äldre vita män" i partitoppen. Det du Vanja, bara att hacka i sig!

Fast om han är så gammal vet jag inte. Ingenstans står hans ålder, vilket är jättekonstigt i vår åldersfixerade medievärld. Hans mamma däremot är 82, men det är en fostermamma så det säger egentligen inte så mycket om Stefans ålder. Spänningen stiger.
Ja, nu var jag ironisk.

Människoföraktet verkar flöda i många branscher. Såg Uppdrag granskning i går om taxichaufförer som jobbar åt Färdtjänsten och förgriper sig på passagerarna. Och fortsätter köra taxi trots domar i både tingsrätt och hovrätt!
Carema-personal är på tapeten igen, en anställd som har bundit fast en gammal man i sängen där han låg och ropade på hjälp i över en timme innan någon reagerade.
Och en dagisfröken som stängt in ungarna i torkskåpet.
Alltså.
Vad är det med folk? Va?

Tennisspelaren Robert Lindstedt säger efter en förlust att "det känns som att krama en kaktus". Hur vet han det? Vem kramar en kaktus? Liksom.

Frölundas tränare säger att han vill ha nya spelare. Det vill jag också. Till badrumsrenoveringen. Det är alldeles för många "Nej, nej" och "det går inte" för att jag ska känna mig trygg. Lika geschwindt som köksbygget gick, lika knackigt går det med badrumsbygget. Alltså, har man byggt 500 badrum (som den här firman säger sig ha gjort) borde man väl i allsin dar veta att allt inte går som på räls. Det vet till och med jag och jag har bara byggt två badrum. Bara meningen Synd för vårt företag att vi inte kan ta betalt för de åtgärder vi verkligen utför gör ju att man undrar om de vet vad de håller på med. Lämnar man fast pris tar man väl med i beräkningen att det kan haka upp sig under arbetets gång. Tydligen inte den här snubben.
Värst är ändå att han har mage att skylla på oss. Jo, det är sant.
"Du har kanske inte tänkt på hur ni är som kunder?" fräste han. Öh? Jo, vi är ganska noggranna kunder som vill att man gör det man har åtagit sig, blev mitt relativt häpna svar.
Och sen kom nästa salva om att jag kunde ju bryta avtalet om jag hade lust "men det kostar, ska'ru veta".
Var ska detta sluta?

Hittade inga uppmuntrande stilgrodor i dagens press-skörd, däremot en rätt kul liten grej på nätet. Apropå äldre vita män.
I have a dig bick. You this read wrong. You read that wrong too.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.