Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

måndag 16 januari 2012

Tornadon Tomas

Nya köket - före Tomas.

Orkanen Emil har härjat nyligen. I helgen drabbades vi av Tornadon Tomas
Vill man vara vitsig kan man säga att Emil ligger i lä.

Nä, man ska väl inte skämta om naturkatastrofer som trasslar till livet för en massa människor, men vännen Tomas har både krafter och styrka som en naturkatastrof. Dessutom är han en vän av den bästa sorten. Ni vet en vän som alltid ställer upp, alltid är glad och alltid har tid för familj och vänner.

I lördags skulle vårt nya kök rivas. Tomas for in som en virvelvind med tigersågen i högsta hugg.
- Ska vi inte fika först? undrade vi.
Jodå, han skulle bara kolla lite; lossa på diskbänken, kolla hur skåpen satt fast i väggen...
Snabb fika. Tio minuter. Sen var det bara att kavla upp ärmarna. Gasen i botten.
BRAK.
KNIRK.
Och sen ett herrans oväsen från sågen.
I ett rasande tempo.
Man kan säga att det var kanske tur att Tomas var nyopererad. Annars hade han förmodligen tagit knäcken på både maken och mig. Vi snodde som illrar där för att hinna röja undan innan han fällde nästa skåp.
Vilken kille!

Jag hoppas innerligt att människor i hans omgivning inte utnyttjar den där snällheten. Hoppas att han faktiskt får den uppskattning han förtjänar. Att han får hjälp när han behöver.
Av hela mitt hjärta hoppas jag det.
Såna här killar växer liksom inte på trän.

Nya köket - efter Tomas.

Kom på en sak. Man kanske skulle anlita honom, om nu vår hyresvärd vidhåller att vi ska återställa lägenheten i det skick den var när vi flyttade in?
Kanske ska mejla och fråga?
Neeeeeh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.