Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 17 maj 2011

Slutet är nära

Bildtext: Getabock ger kalkon ett nyp - eller The Änd...


Jojomensan. Det står i tidningen i dag. På söndag går jorden under. Så till alla som planerat något för den dagen säger jag: Det kan ni fetglömma.
CNN, Washington Post, BBC - alla har intervjuat domedagsprofeten som säger att den 21 maj är det finito, kaputt, over. Roligast i hela kampanjen är nästan ändå arkitekten som sagt upp sig från jobbet för att "ägna all den tid som är kvar åt att varna för domedagen". Varför då, liksom? Om det nu ändå ska ta slut, vad är det då han vill varna för?
Jag fattar inte.
Men det kanske visar sig. Typ på söndag.

Lokaltidningen skriver i dag på sin förstasida att "Skolans såg skar av fingrar". Eh? Stod killen bara där och sågen gick igång av sig själv och gick bärsärk på fingrarna? Eller vadå?

Läser några förhandstips om Tomas Bodströms bok. Vem behöver dokusåpor i tv? Vi har ju socialdemokraterna. Liksom.

Berlusconi är "bedrövad och överraskad" över att han tappar mängder av väljare i de italienska lokalvalen. Bedrövad kan jag förstå, men överraskad? Fast det säger en del om vilken grad av självinsikt karl'n har. Niente. Säger jag bara. Heja Italien, bättre sent än aldrig.

I Aftonbladet är det fullt av urspårade gamla gubbs. Nicolas Cage, Mel Gibson, Arnold Schwarzenegger, Charlie Sheen och IMF-chefen som beskrivs som en "brunstig chimpans" ... listan är till synes ändlös. "De står inte ut med sig själva" förklarar en psykolog. Det är fullt begripligt.
Men hur kommer det sig att de här gamla avdankade bockarna attraherar unga kvinnor? Jag fattar inte. Blotta tanken på en runda i sänghalmen med nån av dem ger mig rysningar. Och det är inte rysningar av välbehag. Brrrrrr.

Den mamma som i Good Morning America berättade att hon regelbundet ger sin 8-åriga dotter botox-injektioner, har nu åtalats för barnmisshandel. Åttaåringen är omhändertagen. Mamman hävdade att det var för flickans egen skull; hon ville så gärna vinna skönhetstävlingarna. Och botox är ju helt ofarligt. Eller hur. Nervgift - ofarligt. Hur dum får man bli?

Melodifestivalen i lördags. TVn stod på och 50% av publiken somnade ögonblickligen. Läste om Saade i måndagstidningen. Om vi säger så här; mina värsta fördomar om dryga skåningar minskade inte direkt.
Heja Italien. Det bidraget var i alla fall både skrivet och framfört av musikaliska personer och inte av någon självgod fjortis med en repertoar byggd på tre ackord.

Carl Jan Granqvist säger till Aftonbladet att en kvinna försökte förföra honom under inspelningarna av Let's dance. Jag vet, ibland är det förvirrande att vissa namn ges till både killar och tjejer. Robin, Kim, Tony och så vidare.

Börjar bli trött på allt tjat om att regeringen sviker Saab. Alltså, varför ska vi skattebetalare vara med och sponsra just Saab? Lägg ner skiten om den inte bär sig. Så ser den hårda verkligheten ut i en marknadsekonomi.

Aschberg intervjuar någon som heter Maria. Hon har "en märklig gåva - kan förutspå penisstorlekar". Alltså, jag trodde han hade slutat med den typen av tv-program. Dessutom är väl inte Maria särskilt unik, det där kan varenda tjej. Men vi tänker inte avslöja tricket.

Hur kommer det sig att alla gamla sportjournalister kallas för "legendarer"? Lika obegripligt som att all heminredning som köps begagnad, undantagslöst blir till "loppisfynd" i inredningstidningarna.

Nu regnar det visst igen.
Förbannat också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.