Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 12 augusti 2011

Lite fredagsgnäll


En kvinna i en BMW körde rätt in i en skönhetssalong i morse. Klantigt kan man tycka men det är skönt med folk som står för sin klantighet. - Nej, det var inget fel på bilen. Jag gasade i stället för att bromsa.
Rakryggat.
Och det var väl ungefär samma sak som hände bussföraren vid Slussen i somras? Eller?

I raden av konstiga missbruk har Expressen i dag skrivit om en 60-årig kvinna som nästan tvångsmässigt ringer 112 när hon är full. Bara i år har hon ringt nästan 2.000 gånger. Gu'va konstigt.

Drottningens pappa är åter föremål för tidningsrubriker. Avslöjanden om att han skott sig på judarnas bekostnad före och under andra världskriget samt hans medlemskap i nazistpartiet, gjorde att drottningen drog igång en egen utredning. Den visade att alla påstående visserligen var sanna, men slutsatserna i just den utredningen är att hr Sommerlath köpte en judiskägd fabrik som en god gärning. Tro't den som vill. Gäsp.

Varför är det så tyst om den lille misshandlade pojken, vars mamma och styvpappa just nu åtalas i Solna tingsrätt? Hur kan någon, haschpåverkad eller ej, skada en liten tvååring så illa som dessa båda har gjort? Inte verkar de skämmas så värst heller. Och varför sitter det bara en enda journalist i rättssalen? Barnmisshandel säljer antagligen inga lösnummer. I alla fall inte helt vanlig misshandel av ett helt vanligt barn. Ruskigt.

Akhlaq Chaudry, verksamhetschef på Telefonplans husläkarmottagning svarar inte i telefon längre. Det är inte särskilt förvånande. Det blev väl för jobbigt att ständigt försvara den tafsande läkaren. Nån som kollat om Dr Tafs har ett förflutet som skolläkare? Dom lär vara bra på sånt, har jag hört.

Allt fler anmälningar om vanvård av äldre kommer in till Socialstyrelsen. SvD skriver att få anmälningar leder till förbättringar. Tacka faen för det. I äldrevården verkar personalens arbetsförhållanden vara det som har högst prioritet. Hur de gamla har det är av underordnad betydelse. Suck.

Så har vi då äntligen fått igång bredband, både det fasta och det mobila. Imponeras av hur snabbt Tele2 agerat för att hjälpa oss när Bredbandsbolaget och även Wallenstam trasslat till livet för oss.
Under eftermiddagen ringde ytterligare en person från Bredbandsbolaget. Herr von Nånting ville be om ursäkt för att de inte skött sina åtaganden. Jaha? Och vad hjälper det, liksom? Deras fullständiga nonchalans och klantighet har kostat mig en veckas arbetstid. Jodå, jag ska kompenseras för det. Jag ska få fyra biobiljetter... De måste ha riktigt uselt betalt där borta på Bredbandsbolaget. Fyra biobiljetter tar inte mig ens en timme att jobba ihop till.

Vad ville herr Kundombudsmannen mer då? Jo, han ville berätta att han var nöjd med hur de till slut löst problemen.
- Ursäkta mig, sa jag relativt syrligt, ni har inte löst ett enda dugg. Jag har jagat er i timmar för att få besked om vad som händer. Därefter har jag skaffat mig ny leverantör av bredband och telefoni. Men det är ju roligt att en av oss är nöjd med er handläggning.
Även om jag hade varit leverantören, hade jag föredragit att kunden var nöjd. Inte leverantören själv.
Men jag är å andra sidan lite gammaldags.
Nu önskar jag bara att dom där tomtarna på Bredbandsbolaget låter mig vara i fred om dom inte har något annat än floskler att komma med. Det hjälper faktiskt inte ett enda någe att han önskade mig både en trevlig helg och välkommen tillbaka som kund (you wish! - hur skulle det gå till? Han hade uppenbarligen inte heller fattat galoppen.). Förtroendet är i botten och hittills har de inte gjort nånting för att det ska stiga ens en liten pyttegrad.
Nästa vecka blir det jobb dygnet runt.
Tack för det, Bredbandsbolaget. Vila i frid.

Nu ska jag gå och hämta paketet som ska ge oss telefoni också.
Dagens ros går till Malin på Tele2.
Så ska kundservice fungera.

3 kommentarer:

  1. Kors i taket att stå upp för ett misstag man gjort (tänker på tanten som gasade). Det är ovanligt. Det vanliga är att man blånekar och skaffar advokat som kan göra detsamma, oavsett vad det gäller. Bra tant!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt Bärtan! Det är mycket ovanligt att folk står för de misstag de gör. Heder åt alla ärliga.
    /Lena

    SvaraRadera
  3. Jaha... Bredbandsbolagets kundombudsman... jojo... Jag pratade alldeles nyss med Bredbandsbolaget och enligt "Erik" så har inte Bredbandsbolaget någon Kundombudsman utan jag uppmanades att skicka ärendet till Allmänna Reklamationsnämnden... Hmmm... FAST, jag vet sedan tidigare att ARN inte tar upp enskilda ärenden. Fiffigt Bredbandsbolaget, som inte heller hos mig stiger en endaste pyttegnutta från så jala långt ner i botten det går att komma för ett företag! Åh, vad trött jag blir. Kan man inte bara få sådana företag att upphöra???

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.