Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

måndag 15 augusti 2011

Klanterier


I går kväll var alla nollåttor med fritidshus norr om stan, troligen glada att ha fritidshus just norr om stan i stället för söder om stan. Det var kaos ända från Nyköping hela eftermiddagen och kvällen. Trafikverket hade nämligen valt just söndagen för att klippa gräs i vägkanterna längs hela E4. Inte så himla smart med tanke på att väldigt många slutade sin semester just i går.
Hur klantig får man bli? Liksom.
Nåväl, trafikinformationen i radio meddelade klockan 23.00 att man bestämt sig för att avbryta klippningen. Var så dags då, kan jag tycka. Hur många som försov sig i morse kan man ju gissa...

En man sköts i Bromma i lördags kväll. Polisen säger:
- Offret och gärningsmannen har uppenbarligen någon relation som inte är bra.
Man kan väl nästan ana det va?

- Doften är en viktig del av smakupplevelsen, säger ordförande i Surströmmingsakademin.
Doft? Jag vet inte det jag.
Lukt, skulle jag kunna sträcka mig till att kalla det för.

Jenny från Malmö som varit försvunnen i över två veckor är återfunnen vid liv. Vad som har hänt vet ingen, inte heller vet man varför hon låtsas ha ett jobb trots att hon varit arbetslös en längre tid. Uppenbart är i alla fall att kvinnan är i behov av hjälp. Hoppas hon får det.

Var femte flicka i sjuårsåldern önskar att hon var smalare, rapporterar TT. Alltså, med alla kroppsfixerade mammor (och säkert en och annan pappa) som hela tiden maler på om hur tjocka de är, vilken ångest de har över vad de äter, stressen att inte hinna motionera etc är inte resultatet så märkligt. TT skriver också att det brukar ta ett par år innan flickorna börjar banta.
NIO ÅR.
BANTA.
Det är ju helt sjukt. Vad håller vi på med?

Man har kommit på att det är sämre att sova för mycket än för lite. Allra farligast är dock att sova dåligt.
Se där. Kvalitet är bättre än kvantitet. Igen.

Sex personer har knivdödats på Jersey. En misstänkt gärningsman har gripits, men befinner sig på sjukhus. "Vad han har för skador meddelades inte" skriver SvD. En inte alltför vågad gissning är väl att han har nåt fel i huvet?

Staten vill att vi ska jobba längre. Visserligen är jag inte så slängd i matte, men den här ekvationen får jag faktiskt inte ihop. Vi har arbetslöshet här i landet. En massa unga, hungriga människor söker jobb men får inga. Blir det inte ännu svårare att få jobb om de som redan har jobb ska sitta kvar på de stolarna i några år till?
Explain it to me like I am five years old. Liksom.

Rolig rubrik i SvD Näringsliv i dag:
HANDEN KAN SLÅ UT MUSEN
Ja, jag har lite snuskig fantasi ibland.

Det har varit väldigt tyst om den danska seglarfamiljen som i februari kidnappades av somaliska pirater. I dag skriver Expressen att de kanske släpps fria denna vecka. En lösensumma motsvarande 32 miljoner kronor lär ska betalas ut.
Självklart värt varenda krona att få hem nära och kära, men jag gillar inte riktigt att piraterna vann.

I det stora landet i väster håller man som bäst på att plocka fram kandidater till nästa presidentval. En Jackie-wannabe är på frammarsch. Svara på frågor kan hon inte, men hon har snygga kläder, tjusig manikyr och tycker att "Guns save lives". Det räcker för att bli poppis. Läskigt.

Har tänkt en bra stund på det där med "Guns save lives". Alltså. Hur kan någon bara tro på nåt så dumt?

Ja jag fick nåt annat att tänka på. Förmiddagen i dag har gått åt till att informera släkt och vänner om de nya e-postadresserna som vi nu har fått igång. Där gick ytterligare tre timmar. Sen har jag informerat mina kunder (gamla, nya och presumtiva) att telefonen inte kommer att fungera på ett tag. En timme till...
Dessvärre ligger ett automatsvar att "Numret du har ringt har ingen abonnent eller är avstängt". Jodå, vi är fortfarande abonnenter, men det är tydligen oerhört komplicerat att portera numret från Bredbandsbolaget till Tele2.
Runda Mars kan dom göra, men fixa vår telefon kan dom inte.
Inte vika en tidning på mitten heller.
Klantskallar.

En bulle till kaffet kanske skulle pigga upp?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.