Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 1 mars 2011

I det blå - några dumheter


Filip och Fredrik fick kritik för sina insatser under den direktsända Oscarsgalan. Jo, deras humor kanske inte passar i alla sammanhang. Jag ser till exempel inte något komiskt i att man kör in en 92-årig stjärnskådis i rullstol på scen. Hedervärt att någon vågar visa upp sig i sin skröplighet i den mest utseendefixerade firmafest som finns. Sen kan man bara beklaga att farbror Douglas fått en extrem face-lift. Undrar om han kan blunda över huvud taget.

El-junta. Nytt ord. Beskriver hur svenska elleverantörer lierar sig med utländska och stryper leveranserna till kunder när det är som billigast att köpa energi. Allt för att hålla elpriserna uppe. Fri konkurrens. I h-vete heller. Lurendrejeri är vad det är.

Har kollat filmerna i Millennium-trilogin under helgen. Minst sagt trött på Mikael Nyqvists flippliga ögonlock och mumlande monologer. SÅ felcastad den rollen är. Blir spännande att se den amerikanska versionen med Daniel Craig som Blomkvist.

TV4 släpper fram en ny programledare i Idol. På tiden att någon vågar bryta den urtrista tv-trenden att köra runt samma programledare i varenda kanal. Jessica Almenäs börjar närma sig Jihde-gäspning snart. Och varför är det så himla många skåningar i tv? En del kör sin breda dialekt i kubik så man får köra igång textningen. Hjälp.

Larry Poroomaa körde fel valla på di svenskes lagg idag igen. Men finnarna gick det bra för. Är det kanske dom som avlönar den svenske vallachefen?

Företaget Easycare måtte ha landets absolut dummaste anställningsavtal. Ju fler mil säljarna kör med egna bilar, desto större avdrag på provisionen.
Öh?
Där vill jag verkligen inte jobba.

Däremot kan jag tänka mig att bära Tiffanysmycken en kväll och få fem mille för besväret. Det sägs vara vad Ann Hathaway fick under Oscarsgalan.
Hyfsat pröjs.

SvD sällar sig till tidningarna som använder "chock" stup i minuten. Idag är det "design-chock" och jag kan väl i viss mån hålla med. Saabs konceptbil gav en smärre chock. Faktiskt.

Moderna Museet satsar på fotoutställningar i år. Svider väl i plånkan att Fotografiska har långa ringlande köer under nästan alla veckans dagar. Men är det så himla modernt egentligen, att visa foton från 1840-talet?

Diskussionerna fortsätter om att man använt Sida-pengar för att betala Margot Wallströms lön. Pengar avsedda för att hjälpa kvinnor utsatta för sexuellt våld i väpnade konflikter. Lön och omkostnader uppgår till 6,6 miljoner av den totala budgeten på 42. Är det verkligen att utnyttja de fonderade pengarna på bästa sätt? Tveksamt, om ni frågar mig.
Men vad vet väl jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.