Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

måndag 28 mars 2011

Absurd, var ordet.


Silvio Berlusconi kunde inte hålla sig undan rättvisan längre. I dag befinner han sig i Milano för att bemöta anklagelserna om bedrägeri. Själv säger han att "alla rättegångar är absurda och bygger på ingenting". Eller hur.
Om han är oskyldig som ett lamm har man lite svårt att fatta att han slingrar sig. Varför tar han inte chansen att omgående bevisa sin oskuld?
Och om han är oskyldig som ett lamm, varför har då hans polare försökt ändra i Rubys födelseattest? Men han hade väl ingen aning om det. Heller.

I Japan lär ett antal chefsposter bli lediga när hela soppan i kärnkraftverket är utredd. Först är det ingen fara, sen är det katastroffarligt och sen var det fel information. Där kan man snacka om absurd.
Seppuku är inte tillåtet längre, va?

Under fredagens s-kongress twittrade ombuden och det de skrev visades på storbilds-tv, ända tills någon skrev "Jag vill att han som sitter bredvid mig slutar snarka". Då släckte man tv-bilden. Två saker som slår mig då.
Man får tydligen inte säga vad man vill i det partiet. I alla fall inte offentligt. Och varför blev man upprörd över just den kommentaren? Det kan ha varit det vettigaste som sades under hela fredagen...

Tony Irving har komplex för att han är tunnhårig. Jobbigt, tycker han, att hela tiden få påpekanden om detta. Men, varför pratar han då med Expressen om sina hårtransplantationer och sina komplex? Jag fattar inte.

Juholt har bekänt färg. I alla fall delvis. Höjda skatter, ökad offentlig sektor, höjda bidrag, mer makt till staten - ja, varför gå ifrån ett vinnande koncept?

Stockholms stad ger sig själv kritik för att tillgängligheten för funktionshindrade inte är maximal. Men alltså, alla kan inte ha tillträde till precis allting.
- Jag VILL gå in i den där djuraffären men jag är allergisk. Säg åt dom att ta bort alla djuren.
eller
- Jag VILL följa med på den guidade turen över gamla stans hustak, känner mig diskriminerad. Rullstol? Ja, är det nåt problem?
Funkar liksom inte. Haja.

(S) vill att den som köper sex utomlands ska kunna straffas i Sverige. Men nu får dom väl ändå ta och lugna ner sig några hekto. Visserligen gör vi mycket för att leva upp till epitetet Världens Svärmor, men nån j-la måtta får det väl vara. Och just sexköp är faktiskt tillåtet i andra länder. Vad är det mer man ska kunna straffas för? Tagit en öl och kört bil på semestern i Grekland? Det är väl lite att spela förespråkarna för sharia-lagar i händerna. Om vi ska sätta oss över andras lagar, kan väl andra göra likadant med våra?
Absurd tanke.

Stenmark i Mästarnas Mästare i går. Han säger att han knappt tränar längre. Det räckte väl med att slänga ett getöga på den kroppen för att fatta att karl'n bluffar. Alla som trodde honom räcker upp handen nu.
Nä just det.

2 kommentarer:

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.