Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 22 mars 2011

En längre dag


Så här dagen efter vårdagjämningen (vilket vackert ord!) är det extra trevligt med många plusgrader. Sju, närmare bestämt.
Synd bara att det ska blåsa så förbenat.

Expressen verkar ha blåst faran över i Japan. Deras reportrar på plats har tagit av sig munskydden och det bådar gott. Eller?

Dom kanske bara flyttade tillbaks fokus till Libyen. Tur det, Muammar verkade tro att han skulle komma undan med vad som helst medan världens blickar var riktade österut. Skulle inte tro det, sa FN då. Men hr Bildt framstår som en allt mer märklig figur. Mycket snack och lite verkstad. Som det brukar heta.

Elisabeth Höglund drattade omkull i skidspåret i lördags och bröt benet.
- Det var det värsta jag har varit med om, sa hon från sjuksängen.
Grattis, säger jag då. Levt i 66 år och aldrig råkat ut för något värre än ett benbrott.
Starkt jobbat.
Är hon bara 66 förresten? Måste kolla upp det.

En taskig uppväxt, socialt och ekonomiskt, är orsaken till ökad kriminalitet skriver Aftonbladet idag under rubriken Nyheter.
Fick jag tag på en gammal tidning, eller?

Jessica Almenäs (måste hon synas i hela TV4s programutbud) fick usel kritik för sina insatser i Vinnarfesten. Hon blev djupt sårad och meddelar att hon har både halsfluss och känslor.
Minsann.

Tomas Östros har också känslor. Han blev ledsen när han blev ombedd att lämna sin höga position i partiet. Han var ju på tapeten som partiledare för bara några dagar sedan. Det svänger om (s). Se där - en ny slogan.

Aftonbladet tipsar nyblivna mammor om hur de snabbt ska komma i form. På bara tre månader kan man bygga upp en superkropp. Känns viktigare att vänja sig vid mammarollen och njuta av det nya lilla livet, om ni frågar mig.
Men vad vet väl jag? Har aldrig känt någon längtan efter en superkropp. Inga anlag heller, förresten.

I New York har människor köat i timmar för att köpa iPad 2. Och dom som gjorde sig lustiga över matköerna i gamla Sovjet. Att köa för att få mat för dagen till sin familj kan jag begripa, men nån himla teknikpryl. Med ett äpple på (ganska ruttet äpple dessutom). Nä.

Och man måste väl nästan kommentera de svenska bankerna och dess chefer. Uppfinningsrikedomen verkar vara gränslös. Som motkrav för statligt stöd i krisen, lovade bankerna att stoppa löneökningar och bonusar. Vad hände? Jomenvisst, kraftigt höjda ersättningar. Är det verkligen rimligt att betala SEB-chefen 11 miljoner om året? Va?
Dessutom - ju högre chefslöner desto sämre villkor för kunderna.
Det var ingen överraskning. Heller.

ICA-Bankens vd liknar smörbullen Patrik Ekwall.
Stackars han.
Bankchefen alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.