Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 23 mars 2011

Kakania


Alltså, vad har det tagit åt ungtupparna? Det ni-as som aldrig förr. Jag blir galen! Expert-butiken där jag brukar köpa färg till skrivaren.
- Vilken sort söker ni?
Säger en ranglig yngling med finnar.
Vadå ni? Jag är helt ensam i affären. Har jag hamnat i en film från 40-talet?
SEB. Behöver ny dosa för att sköta bankaffärerna.
- Jag kanske kan få informera er om vår senaste tjänst?
Säger en annan ranglig yngling. Denna saknar dock finnar och är kanske i 30-årsåldern.
- Nä, säger jag surt. VI är inte intresserade.
Tror inte han hajade vinken.
Är det någon ny trend? Att säga ni till alla som är lite äldre. När betraktas man i så fall som äldre? Säger de kanske Ni till alla, även jämnåriga kunder?
Visst, allt går i vågor men du-reformen är väl ganska dumt att frångå.
Låter faktiskt inte riktigt klokt.

Expressen: "Den danska familjen är rädda och svaga." EN familj. Den är rädd.
Haja.

Apropå taskig språkkoll landade en ny tidning i brevlådan i dag. Skanska Nya Hem heter den och säger sig vara en ny och annorlunda inredningstidning. Förutom dåliga foton och dassig layout var språket under all kritik. Vad sägs om rubriken "Nio byråer"?
Nej, artikeln handlade inte om resebyråer.

Varför undrar alla vad Håkan Juholt vill och står politiskt? Har dom diktatur i partiet? Politiken är väl fastlagd av förra kongressen, bara att hålla sig till den. Slopat RUT, återinförd förmögenhetsskatt och fastighetsskatt och en del annat kreativt.

Juholt testar förresten glassar i Aftonbladet och säger "Jag gillar blåbär, men inte i regeringen". Nähä, men i partiet är det tydligen okej.

"Drottning Silvia för sjuk för att flyga" skriver Expressen och illustrerar sin artikel med en bild på drottningen med världens största fjäderprydnad i håret.
Det var ganska roligt.
Coiff, tror jag en sån kallas. Avdelningen för värdelöst vetande.

Så har man dammat av Uri Geller, mannen som för en massa år sedan blev avslöjad som en tvättäkta bluff. Det går inte att böja skedar med bara viljan. Faktiskt.

Svenska forskare har kommit fram till att vi är vänligare mot snygga människor än mot fula. Undrar hur dom gjorde urvalet, vilka ansågs snygga eller fula och hur mätte forskarna vänlighet? Är inte snygg/ful och snäll/dum ganska subjektivt?

Och tobaksforskare har upptäckt att rökare inte är lyckliga. Dessutom är rökare fattiga. Undra på det, så dyrt som det är att röka. Kan ju göra vem som helst deppig.

Finns det verkligen inget vettigare att forska kring? Va?

Titeln Dagens Dumskalle går till Janne Josefsson som i dagens Uppdrag granskning berättat för alla torskar att det bara är att neka till att de köpt sex. Då skrivs fallet av i brist på bevis. Var det så himla genomtänkt? Vad ville han egentligen med det där upplägget?
Och sen undrar jag varför man hängde ut Tomas Johansson i programmet när alla andra torskar fick vara anonyma.
Va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.