Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 29 mars 2011

Dagens blandning


Socialdemokraterna har väl inte gjort sig kända som förändringsbenägna. Bevisas mer eller mindre varje dag. I dag säger Jan Björklund att (s) blockerade en uppgörelse om militära insatser i Libanon och att (s) som vanligt väljer att stå vid sidan av och låta andra göra jobbet. Förvånad, någon?
Snygg slips han hade, Björklund, förresten.

Klokt av polisen i Jämtland att fatta ett snabbt beslut om de tre övergivna björnungarna. Man får väl anta att de hade kompetens nog att bedöma det, även om en massa människor som kallar sig djurvänner ville göra några tappra försök och rädda dem. Är det Walt Disneys fel, att det finns så många människor som tror att djur har samma känslor och beteenden som människor?
Expressen: "Vad skulle de göra om en människa blivit ensam?".
Ja, säg det.

Juholts särbo (jag vägrar kalla en medelålders kvinna för "flickvän") är dömd för bedrägeri. Inte hans fel får man anta, även om hon inte kan ge någon förklaring till varför hon lurat sin arbetsgivare på pengar. Klantigt av honom att inte säga nåt till valberedningen och sina s-kompisar. Valet av livskamrat säger en del om en människas omdöme i övrigt. Men hon kanske led av tillfällig sinnesförvirring. Står inget om det i tidningarna.
Och Juholt är antingen den mest förlåtande människan i världen, eller har han uppenbara problem med minnet. Hans förklaring lyder "Detta hade fallit i glömska. Det är ju 5-6 år sedan.". Hm, 2007. Det är väl ungefär fyra år sen?

Mahatma Gandhi var bisexuell och hade en affär med en tysk bodybuilder. Vad är det för mening med att berätta såna privata detaljer? Nu?
Människan har varit död typ hur länge som helst. Men jag måste erkänna att jag fick några ganska komiska bilder i huvudet när jag tänkte på den udda kombon.
F'låt.

Nytt ord i Aftonbladet: sextortyrhuset. Ingen term som en mäklare skulle använda, va?

Samma tidning skriver också att Facebook gör oss olyckliga. Ja, man kan bli olycklig av vad som helst, om man är på det humöret.

Rapport berättade i går att jod-tabletterna är slut på Stockholms alla apotek. Men, vad har det tagit åt folk? Hysteriskt är bara förnamnet.

Något sen i starten läste jag DN Bostad.
Alltså, varför kallas alla gamla prylar "loppisfynd"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.