Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 5 januari 2011

De' e' öken


En sån tur att teknikerna nu kunnat konstatera att det verkligen var Per Oscarsson och hans fru som förolyckades i branden strax före nyår. Skönt för släktingarna att få vetskap, hur jobbigt beskedet än är.
Ännu mer tur för kvällspressen, för nu kan dom köra alla runor en vända till.
Vad gör man inte när det råder nyhetstorka.
Liksom.

Centermannen från Uppsala med tjockskatteförslaget har blivit JO-anmäld. Spännande fortsättning följer.

Let's dance - en ny säsong börjar snart. Ska vi gissa hur det blir? Fel snubbe röstas kvar vecka efter vecka - Frank Andersson kanske? - och alla ojar sig över detta. Tina Törner visar trosorna och Alexandra Pascalidou visar sig vara en bättre dansös än skådis. Vem som vinner? Anders Bagge så klart.
Men vem f-n bryr sig.

En 51-åring som körde över sin fru flera gånger med bilen tills hon dog, har dömts till rättspsykiatrisk vård. Han har inte haft något medvetet handlande, säger hans advokat.
Eller hur.
Som den gamla Hasse-å-Tage-sketchen; "Jag bara höll strumpstickorna så här och han sprang rakt på dom. Åtta gånger."
Sen fattar jag inte det där med sinnesundersökningar.
Kan man anses som fullt frisk och sund när man har ihjäl en annan människa?
Tycker att det allmänt är ett rätt sjukt beteende. Men vad vet väl jag.

Expressen klampar vidare på temat Fisa inför sin partner. Gert Fylking ger sin syn på saken. Jag önskar att jag kunde radera bilden i min hjärna från när han iklädd rosa kroppsstrumpa skulle bevisa att man kunde fisa ett vitt moln med talkpuder. Robert Aschberg applicerade talkpudret. Bort från min hjärna. Bort! säger jag.

Persbrandt säljer bluffpiller, säger Aftonbladet. Han är verkligen inte ensam. Stig Strand, Louise Karlsson, Anna Skipper och Charlotte Perelli gör reklam för olika undergörande naturmedel. Värstingen är att en massa, och då menar jag verkligen en massa, människor går på detta. Varierad kost i lagom mängd i kombination med daglig motion.
It's da shit.
Men varför göra något enkelt om man kan krångla till det? Och dessutom göra sig en fet hacka på kuppen. Jag tror jag behöver mina pengar bättre än dom.

Värsta språket: Så väljer vi vart vi ska bo. Aftonbladet. Skäms på er!
Fattar inte att just ordet vart är så himla svårt att använda.

Ny smäll för husägare. Förslag att man ska betala sina räntekostnader. Vad är det för konstigt med det? Det är väl konstigare att man får tillbaka 30% från staten. Allra konstigast när man fick dra av hela räntekostnaden, men det tog ju 40-talisterna bort så snart de alla hade betalat sina första-hus...

Störst risk att bli magsjuk har man om man reser till Indien. Förvånad. Någon?

Och dom som inte lyckades med bantning till både jul och nyår, får nu en ny chans att "bli kvitt sina julkilon". Åka till Indien, kanske?

Nyhetstorka är bara förnamnet.
Öken.
Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.