Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 15 mars 2011

Hur går det ihop?


Det är mycket man inte fattar. Det går upp för en ungefär när man är i 45-årsåldern. Det är ett slags bakvänd aha-upplevelse. I tonåren är man världsmästare på nästan allt, utom att tycka om sig själv då möjligen. I 20-årsåldern är man vuxen och färdig och tycker inte att man har något mer att lära sig. Utom möjligen att tycka om sig själv. Sen går det i 5-årsintervall, man blir mer och mer på det klara med hur lite man hajar. Konstigt egentligen, ju mer man lär sig desto tydligare blir de vita fläckarna.

Ekonomi har aldrig varit min starka sida. Definitivt inte nationalekonomi. Jag fattar till exempel inte varför bensinpriset sänktes idag "som en effekt av katastrofen i Japan". Öh? Men dieseln ligger kvar nånstans strax över fjorton spänn litern.

Tage Danielssons dikt om Harrisburg känns otäckt aktuell just nu. Det är ingen fara, säger alla experter, inklusive - och kanske med mest eftertryck - experterna som finns på plats i Japan. Och sen läser man i tidningen att olyckan är uppgraderad till risknivå 6. Den näst högsta. Mörkar man, eller har man ingen koll? Vilket är förresten värst?
Och UD avråder från att resa till Japan, inte bara till nordöstra Japan som häromdan.

Nu får alla kärnkraftsmotståndare vatten på sina kvarnar. Trist, särskilt som det inte finns några alternativa energikällor. Bara att kolla hur det blir här hemma när man stänger kärnkraftverk. Import av kolkraft från Tyskland och Polen. Och svindyr el. Kan någon smartskalle sätta lite fart nu och komma på nåt bättre? Va?!

Dogge ska ge ut en bok. Jag undrar fortfarande; vem ska INTE ge ut en bok.
Mer än jag då.

Khadaffi säger att han kan liera sig med al Qaida. Förvånad, någon? Känns som han tar till vilka medel som helst för att klamra sig kvar vid makten.

Varannan brittisk kvinna säger nej till sex för att hon tycker att hon är för tjock. Bara 22 procent av männen känner likadant.
Beror det på att brittiska kvinnor är tjockare än brittiska män, eller har dom bara sämre självförtroende?

Juholt var inte med på Monas avskedsfest. Men, var han bjuden? Det stod inget om det. Eller kunde vem-som-helst droppa in? Hon hade bjudit 300 vänner, sa hon, men hade ingen aning om hur många som skulle dyka upp.
Det blev visst lite hipp som happ.
Ungefär som i valet alltså...

En tant i Göteborg hittade en kondom i filmjölkspaketet.
Råttan-i-pizzan-historia om ni frågar mig.
Jag hittade däremot en stor benbit i en varmkorv för ett par veckor sedan. Det är helt sant och jag skulle givetvis fotat biten innan jag skickade den till Br Hissas i Filipstad. Varning utfärdas härmed för det märket.

Hank von Helvete blir ny jurymedlem i Idol. Vilket otroligt fånigt artistnamn.

Och sa verkligen Japans premiärminister "Vad i helvete"?
Måste kolla med Johan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.