Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 27 mars 2012

Värsta sortens folk


Alltså, nädå jag har inte drabbats av bloggtorka som en trogen läsare undrade. Jag har bara mycket att göra. Då blir det inte så mycket tid över till att reta upp sig på det man läser i tidningarna och på nätet. Jo, uppretad blir jag men tar mig inte tid att skriva ner förtretligheterna.
Men nu har det runnit över.

Som i helgen till exempel. En journalist på DN skrev om stormningen av lägenheten där den franske terroristen/seriemördaren barrikaderat sig. "Tjänstemännen som deltog i aktionen berättade att de aldrig varit med om något liknande." Ungefär så stod det. TJÄNSTEMÄNNEN? Alltså. Inte tror jag att det var några kostymputtar som stormade in med osäkrade vapen. Men jag kan ha fel. Jag kan inte så mycket om den franska poliskåren.

Eller när jag i fredags läste om killen som Hovrätten friade, trots att Tingsrätten dömt honom för våldtäkt och trots att båda domstolarna kommit fram till att den 17-åriga psykiskt funktionshindrade flickan faktiskt utsatts för sexuella övergrepp mot sin vilja. I de första polisförhören sa hon att hon inte riktigt förstått vad som hänt. Sen kunde hon inte i detalj redogöra för om penetrationen skedde framifrån eller bakifrån, vilket kanske inte är så konstigt om man aldrig ens varit i närheten av några sexuella kontakter tidigare.
Så, till alla presumtiva våldtäktsmän, det är bara att gasa på. Tänk på att välja offer som är dementa eller utvecklingsstörda eller rent allmänt har svårt att uttrycka sig i tal och skrift (en kvällstidningsjournalist kanske duger?), då går ni fria. Det har Hovrätten bestämt.
Den typen av läsning kan göra mig på dåligt humör en hel dag.
Minst.

Det som verkligen satte fart på pulsen och gav mig kväljningar i dag var artikeln om Vallentuna. Där håller man på och inreder en tvåvåningsvilla för att ta emot nio (9) ensamkommande flyktingbarn. Sånt vill man inte veta av i Vallentuna. Varför då då?
- Jag är visserligen inte rasist, men... Börjar nästan vartenda argument mot boendet. Raskt följt av "fakta" som man inhämtat hos Sverigedemokraterna.
"Inte rasist". Nä, eller hur.

Vad är det de som bor i området är rädda för då?
Jo, att villornas taxeringsvärde ska sjunka. SD har sagt att det sjunker med 20 procent när det finns flyktingförläggningar i närheten. Det är en VILLA för höge farao. Med NIO unga flyktingar. En granne säger "jag kan förlora miljoner". Han är inte heller rasist, men... och fortsätter sitt argumenterande med att det är en ekonomisk fråga.
Står karln i begrepp att sälja huset? Har han pratat med mäklare?
Framgår inte av artikeln. Läget i världsekonomin borde vara mer oroande och troligen ha större inverkan på prisläget än nio ungdomar i ett grannhus.

En annan Vallentunabo säger att han är rädd för alla kontroverser som kan uppstå. Som till exempel vadå? Jo, om någon ensamkommande får avslag på sin ansökan om uppehållstillstånd kan det bli demonstrationer.
Hjälp.

Ytterligare en anonym (de är anonyma nästan allihop de här som kallar sig icke-rasister) säger att han inte har råd med detta (svårt att begripa varför, faktiskt) och att han inte förstår varför boendet måste placeras just där han bor och fortsätter att visserligen kanske SD vinklar informationen på sin sida "men de har i alla fall svar".
Hjälp en gång till.

Slutklämmen är ett neggo som faktiskt framträder med namn. Han har inte heller något emot flyktingar och säger "De ska verkligen ha en plats, så utsatta som de har varit, men jag tycker det är konstigt att placera dem i ett villaområde. Det finns ju platser som är lite mer off."
Och hur FA-AN hade den här surgubben tänkt att integrationen skulle gå till då? Va?
Sätt ut dom i skogen bara, sen kan vi gnälla på dom för att dom varken lär sig svenska eller skaffar sig ett jobb.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Den siste idioten är inte född än.
Läsningen gav mig både illamående och huvudvärk.
Skäms, alla smygrasister. Skäms ordentligt!
SDs anhängare står åtminstone för sina främlingsfientliga åsikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.