Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 12 april 2011

Man blir så trött


Nån mer än jag som är innerligt trött på tjatet om sjukförsäkringsreglerna? Kunde väl tänka mig det.
Nu har medierna skrämt skiten ur folk så alla tror att hela försäkringssystemet är åt pipsvängen. Fortfarande är det så att hälften av alla som blivit utförsäkrade har fått jobb.
DET ÄR FÖR HÖGE FARAO JÄTTEBRA.
Men det är det sällan man får läsa något om.
Suck.

Nåt annat man kan bli trött på är alla skyhöga bonusar som står som spön i backen kring en massa sparkade direktörer. Alla tycker det är fel, men ingen gör något åt eländet. Kan det månne bero på att Dom Som Bestämmer riskerar att få mindre i plånkorna den dagen dom själva får lämna sina höga hästar?

Det skrivs väldigt lite om Berlusconi och alla rättegångarna mot honom. Men jag noterade att han inte infunnit sig till förra veckans rättegång om lilltjejen Ruby och hennes deltagande i Silvios bunga-bunga-partyn. Han erkänner att han försett henne med pengar (väldigt mycket pengar, faktiskt) för att hon inte skulle ägna sig åt prostitution. Jag trodde det var tvärtom...

Expressen skriver att (s) har tappat väljare sedan senaste mätningen. Aftonbladet säger att de har ökat och nu är större än M. Vem ska man tro på, tro på, tro på...?

Kollade CBS 60 minutes härom dagen för första gången på länge. Den kvinnliga reportern i övre medelåldern var bland de mest botoxade människor jag har sett. Rigor Mortis fick plötsligt ett ansikte. Herregud, ser dom sig aldrig i spegeln och undrar varför ansiktet inte rör sig när dom ler?

Grekland och Italien har tävlat sedan antiken. Det tar aldrig slut och i nutid känns det mest som att grekerna försöker spöa italienarna och lider av hyfsat omfattande komplex. Men kunde dom inte låtit Berlusconis kvinnoförnedrings-tv stanna i Italien? Nähä då, nu har en grekisk tv-kanal halvnakna tuttlisor som presenterar väderleksrapporten. Måtte inte den trenden sprida sig. Det räckte med att Tone var med i Let's dance.

Allra tröttast blir man ändå på den skånska invasionen av etermedia. Dom är överallt. Precis överallt! Till och med SVT Umeå har en skånsk programledare. Nu är det baske mig dags för kvotering. Nån himla måtta får det ändå vara. Va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.