Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

torsdag 23 juni 2011

Jag, Moi, Ich, Ego och Myself


Ibland blir man otroligt trött på en del människor. Just nu är det en hel drös oerhört egofixerade individer som florerar i pressen. De tar faktiskt mer plats än alla jordgubbstårtsrecept.
Bara Jag får som Jag vill så är Jag nöjd.
Jag. Måste. Få. Som. Jag. Vill.
Typ.

Tjejen som prompt skulle gå i en skola där eleverna inte får vara piercade. Tjejen har ett örhänge i näsvingen. Hemskt opraktiskt när man är förkyld, allergisk eller snuvig i största allmänhet men det är hennes problem. Just den skolan som inte gillar folk med örhängen på andra ställen än i just öronen, DÄR skulle hon minsann gå. Och när hon fick det självklara beskedet "Nej", ringde hon Expressen. Suck.

Grabben som inte gillade företagets klädkod "långbyxor för män" och envisades med att gå i kortbyxor fick sparken. Han fick upprepade varningar och påminnelser om de anställningsregler han förbundit sig att följa, men icke. "Det var för varmt att gå i långbyxor" sa han och fortsatte klä sig i shorts. Nu har han anmält arbetsgivaren till diskrimineringsombudsmannen. Jösses.

Men alltså, alla kan inte få sin vilja igenom hela tiden.
Det är skitvarmt med skyddsmask när man svetsar. Men nödvändigt.
Hårnät är skitfult. Men man måste ha ett, om man jobbar hos Scan.
Det funkar inte med lösnaglar på sjuksköterskor. Man får köra tokmanikyr på semestern.
Det är bara att hacka i sig. På vissa arbetsplatser råder vissa regler. Burka på dagispersonalen är inte heller okej. Liksom att nudister får ägna sig åt sin vurm på fritiden. En naken bussförare funkar inte. Haja.

Och jag som nyss fått diagnosen artros kommer givetvis att protestera vilt mot att tangentbord kräver att man använder fingrarna...

Största nyheterna i dag är att SAAB sitter i krismöte, dagen blir trafiktät, bankrån i Vimmerby (alla snutar kolla fortkörare idag som vanligt), det är dags att binda räntan och på sommaren dricks det mycket rosévin.

I brist på nyheter (enda nya jag hittade är att nästan alla kinajobb bara var bluff) får man läsa bostadsannonser. Vad är det för fel på mäklare? Att bilderna är helt uppfuckade (!), är väl känt. Men språket!
Det började med masterbedroom och walk-in-closet. Alltså, kan inte den som flyttar in få bestämma vilket sovrum föräldrarna ska ha? Och vad är det för fel på ordet klädkammare? I dag tror jag ändå att Jan Stigen AB tar priset. Kolla här bara:
- steel-grey granitgolv
- klinkergolv med marmorlook
- toasits med softclose
- köksluckor med softclosestängning
- kyl-frys sidebyside

Måste nästan anmäla mig till visningen för att kolla om Bo, mäklaren, pratar likadant som han skriver.
Dolph Lundgren, släng dig i väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.