Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 10 november 2010

Voffo-do-do?


Mona Sahlin har har uppmanat partiledningen att avgå. Själv känner hon dock att hon har tillräckligt förtroende från de sina för att sitta kvar. 8,6% av Aftonbladets läsare tror att hon sitter kvar som partiledare vid nästa val. Förtroende? Men vad vet väl ABs läsare? Dom är ju bara vanliga väljare.
Och Wanja tycker tidpunkten är illa vald. Rädd att bli av med den inkomstkällan också, kanske?
Hoppas dom tar chansen att rensa bort ALLA som förknippas med fusk, mygel och översitteri. Så länge det finns en enda ledande politiker i (s) som förknippas med den roffarkultur som länge belastat partiet, kommer väljarna fortsätta vända dem ryggen.
Det behövs ingen kriskommission. Vanligt sunt förnuft skulle räcka.
Dom kan få köpa lite av mig.

Sen undrar jag hur Expressen och Aftonbladet resonerade när dom publicerade namn och bild på den misstänkte mördaren i Malmö. Alltså, det kan inte finnas något enda intresse – annat än ren och skär nyfikenhet – att hänga ut en misstänkt person. Dels för hans egen skull (han lider dessutom av en beteendestörning och man får vara extra varsam med sköra personer) och dels för utredningens skull. Hur 17 ska man nu kunna visa bilder för vittnen? Alla känner ju igenom honom från tidningarna. Riktigt, riktigt dåligt! Tävlingen att vara först med en nyhet har gått överstyr. Rejält överstyr.

I övrigt blir det inte så mycket läst från sjuksängen. Mest funderande. Har visserligen lärt mig att man inte ska fråga så mycket ”varför” utan mer ”vad” men ibland far tankarna lite som dom vill.

Varför skriker inte miljöaktivisterna i högan sky på all motorsport? Jaga folk som slänger batterier i soppåsen törs dom, men ge sig på speedway eller F1, det vågar dom minsann inte.

Varför protesterar inte djurrättsaktivisterna mot halalslakt? Jag har fått för mig att djuren inte mår så bra av den metoden. Men jag kan ha fel.
(Man skär av slaktdjurets hals med en lång, vass kniv medan det ännu är vid medvetande och skär därvid igenom luftstrupen, matstrupen och två stora karotida artärer och två stora vener samt vagusnerven.)

Varför demonstrerar inte militanta feminister vid Thai Airs incheckningsdisk på Arlanda? Läste i DN idag att kön mest består av ensamresande män. Det är synd om dem som inte ska köpa thailändska prostituerade, men de är dessvärre i försvinnande liten minoritet enligt tidningen.

Varför bantar inte Leif GW Persson? Jag tycker han är underhållande, men nu blir han duktigt andfådd av att bara prata. Om det är så ruskigt ansträngande, borde man nog fundera på vad man gör mot sig själv.

Varför flyttar inte Torsten Flink in hos Christer Sjögren? Dom är ju såna såta vänner. Eller uppträdde som sådana i somras i alla fall.

Varför sänker sig SVT till reklamkanalernas nivå och gör dokusåpor? Och varför mäter dom alltid hur många tittare dom har på 1:an och 2:an? Spelar det någon roll? Licenspengarna får dom ju ändå. Och varför sjunger den där dumma kören ”tack för alla bidrag från öst till väst” (ja, jag har en hemsk förmåga att komma ihåg alla låttexter)? Är det BIDRAG vi ger SVT?
Ska inte bidrag behovsprövas?

Varför kan inget tryckeri vika en dagstidning precis på mitten? Hur svår kan det vara, liksom.

Och varför har alla reklamfilmer om bilar samma typ av musik nuförtiden? En kvinna som visksjunger något melankoliskt till pianoklink. Scary!

Slutligen, varför blir musklerna allt slappare? Brist på sömn. Så länge man sover risigt är det lönlöst att jobba på sexpacket.
Japp, står i tidningen = sant.

Känner mig faktiskt som en rumpnisse idag, voff-voffo ä dä på dette viset?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.