Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

lördag 13 november 2010

Kattdrickande - mest spridda nyheten...


Nån gång i slutet av 80-talet följde jag serien ”Glamour” på TV. Kabel-tv var helt nytt, likaså en serie som visade ett avsnitt om dagen. Riktig lågbudget med bara studioscener och ett 10-tal skådespelare som gifte sig och skilde sig och fick barn med varandra så till slut kändes det som om alla var släkt med varandra på något sätt. Häromdagen upptäckte jag att serien fortfarande går och många av skådisarna är desamma. Samma intriger, samma partnerbytande men nu har ytterligare en generation tillkommit. Det gav faktiskt samma känsla som när man ser företrädarna för (s). Samma ansikten, samma monologer, samma intrigerande och samma skådisar som byter roller litegrann med varandra. Dötrist. Men vad gör man om tv envisas med att visa skräpet. Byter kanal förstås. Fundera på den du, Mona.

Nästan sju miljoner människor är fortfarande utan tak över huvudet i Pakistan efter översvämningarna. Varför är omvärlden så seg att hjälpa dem? Det är snart vinter. Alla som tycker om att sova under bar himmel i minusgrader räcker upp handen. Det gör fysiskt ont i en att se barnen i synnerhet. Hoppas varenda julklappsköpare sänder dessa arma människor en tanke och en rejäl slant.

I DN tycker man att det borde finnas en marknad för renodlade flickskolor. Ja, varför inte. Skönt för duktiga tjejer att slippa stökiga killar som tar plats och tid från undervisningen. Undrar vad JämO skulle säga om det?

En man blev bestulen på sin bil utanför Nässjö. I bilen fanns hans golden retriever. Dom är inte direkt kända för sina vaktegenskaper. I den olåsta bilen fanns även bilnycklarna. Undrar om mannen känner sig som ett pucko just nu. Det borde han göra.

Katter dricker utan att spilla, hundar slafsar och dräller. Nyhet i flera tidningar idag. Dummaste kommentarerna kom i Expressen där man skriver att drickandet är bevis för att katten är klipskare. Jag tror tekniken är mer genetiskt betingad. Men jag kan ha fel.

Idol-juryn beskylls för ”hatkampanj” mot hr Weise jr. Dom tycker inte han är bra. Det får dom väl tycka och dessutom är dom väl musikproffs? Att säga sin mening, även om det är på ett inte helt trevligt sätt, kan väl i alla fall inte kallas ”hatkampanj” utan att överdriva saken.
Weise hämnades med att knuffa Jihde från scenen. Trevlig kille, det där.

Rickard Sjöberg klipper sig i tv-sänding. Gäsp.

Camilla Henemark, en dam med många titlar.
Kan hon lägga till hovleverantör nu?

I kväll ska jag stänga av TVn och gå och lägga mig innan snuskfilmerna går igång i filmkanalerna. I natt vaknade jag till en ungersk porrfilm. Det var synnerligen obehagligt. Inte bara själva jufsandet (hur kommer det sig att fem vuxna människor ålar runt i en tvåsitssoffa?) som såg ut att göra ont. Alla var så himla fula och gubbarna hade jättehåriga rumpor.
Jag måste få bort den där synen från minnet.
Sudda-sudda-sudda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.