Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 30 april 2010

Svenska expressbladets nyheter

Tidningskollen Valborgsmässoafton

Förundras över resultaten från opinionsundersökningarna som just nu står som spön i backen. Om 80 % av svenska folket tycker att Fredrik är den bästa statsministern, alla kategorier, varför säger man då att man ska rösta på Mona? Jag får baske mig inte ihop det.

Vinstras för Vattenfall. De redovisar en vinst på bara 7,2 miljarder - SJU KOMMA TVÅ MILJARDER - kronor, för årets första kvartal. Stackars dom.

Det behövs fler organdonatorer. Hur kan man INTE säga ja till att rädda livet på någon annan när man själv dör? Då måste man inse att man inte kan få några organ om något av ens egna skulle paja.

Läskigt med mordrättegången som pågår och att alla verkar helt säkra på att karln är skyldig. Inklusive jag själv. Känner mig manipulerad. Bara bilderna i tidningarna gör ju att man dömer honom på förhand. Alltså, tar man tillräckligt många kort, kan man lyckas få vem som helst att se ut som en påtänd återfallsförbrytare. Bara att kolla sin egen papperskorg…

Den indiske yogin Prahlad Jani, 83, har inte ätit eller druckit på 70 år - bara mediterat. Han är pigg som en mört, meddelas det. Men hjälp så tråkigt han måtte haft det.

Ännu en häst från högvakten som skenat genom stan. Dags att välja en annan promenadväg än Kungsgatan, kanske.

Iron man 2 har premiär. Hoppas på dåligt väder nån kväll. Är barnsligt förtjust i såna där simpla actionfilmer.

Hittade några konstiga ord; tutt-trubbel till exempel. Fast det hade inget att göra med den manlige mäklaren som på bild ser ut att ha ganska väl tilltagna rattar. Vagina-IQ var ett annat märkligt ord. Funderade en stund på vad det kan betyda men insåg att jag faktiskt inte vill veta det.

Och så gjorde jag testet ”Var hör huvudstaden hemma”. Tio av tolv rätt, missade på Sarajevo och Bratislava. Det var längesen jag gick i skolan och det har hänt en hel del i Europa sen dess…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.