Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 29 oktober 2010

Säng, säng säng...



Säng, säng, säng sova-sova-sova… Galenskaparna och After Shave. Helskön låt som man ibland kan känna igen sig i. Och nu ska man vara trött. Det står i tidningen. Mer eller mindre i alla tidningar förresten. Och ännu tröttare blir vi på söndag, skriver dom, för då går vi över till vintertid. Varför man nu skulle bli tröttare då, liksom.

Apropå Galenskaparna, jag undrar också var den där timmen håller hus hela sommaren. Den som man blir av med på våren och nu på söndag får tillbaka. Har faktiskt tänkt en del på det. Nä, jag bara skojar. Humor piggar upp. Det står också i tidningen.

En annan rolig sak idag; man har undersökt vilka som är tröttast så här års. Hör och häpna – det är ungdomarna. Som om det skulle vara utmärkande för just hösten. Ha ha ha. Man skulle väl nästan kunna sätta likhetstecken mellan ungdom och trött? Som tur är går det över.

Och partisekreteraren är i blåsväder idag också. Hon fick en hyreslägenhet på Södermalm utan att ha stått i den kommunala bostadskön. Grava misstankar att hon skulle ha betalat lägenheten svart, vilket hon förnekar. Hon fick den via kontakter för tio år sedan. Alla ungdomar som skulle tacka nej till en hyres-tvåa på Södermalm räcker upp en hand. Nä, just det.

Själv fick jag min första lägenhet via kontakter, för nästan 35 år sedan. Jag betalade inte en spänn svart trots att det redan på den tiden var ont om lägenheter i attraktiva områden. Pappa fick skriva på ett avtal att han skulle betala hyran om jag inte skulle klara det själv. Undrar om det skulle ligga mig i fatet om jag fick jobb i regeringen?

”Vatikanska rouletten” verkar ha något med sex att göra och nyfiken som jag är klickade jag på dagens test ”Kan du allt om sex”. Läste första frågan och backade sedan tillbaka till tidningens förstasida. Testet bestod av 30 frågor och jag insåg att det antagligen riktade sig till en yngre publik. Jag får dö nyfiken helt enkelt.

Fransisco har världens största mun. Han kan stoppa in en 33 centiliters läskburk på tvären. Hur kommer man på idén att pröva det?

Maten väntas bli upp emot 10 % dyrare till jul. Jo, matpriserna verkar inte ha så mycket med tillgång och efterfrågan att göra. Priserna går upp i högkonjunktur när folk har råd att betala. Inte undra på att ICA-snubben kan köra omkring i dyr sportbil…

Föräldrarna håller just nu på att stressa upp sig inför ännu ett skollov. Men, är det inte på tiden att tagga ner lite? Man måste inte åka till alperna eller Thailand hela tiden. Inte för att jag önskar alla barn att sitta i skogen och leka med kottar, men måste man stressa dom små liven med en massa aktiviteter hela tiden?

Det skrivs mycket om nån amerikansk film som är så himla läskig att folk spyr och svimmar. Varför gör man en sån film? Och varför går man och ser den?

Inte för att jag har följt Idol så värst noga (det är roligast i början när alla är glada och förväntansfulla) men Weise jr har bara absolut noll utstrålning. Han må ha sångröst, men utstrålning – nope. Och det behövs väl lite av varje i show-biz.

Ser fram emot Skavlan i kväll. Hoppas han frågar Tom Jones om han är nöjd med sina face-lifts. Gärna också om de rykten som sa att han hade en gurka i byxorna på den tiden det begav sig. Annars blir jag besviken.
På Skavlan alltså.
Inte på gurkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.