Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 27 oktober 2010

Nåt nytt idag?


På bilden: Åsa-Nisse?

Varje gång jag ser riksbankschefen tänker jag på Åsa-Nisse. Dom är så himla lika varandra.

Åkesson är inte bjuden på Nobelfesten. Det är inte jag heller. Fast kvällspressen skriver att han ”portas”. Det ser så klart lite ballare ut.
Man kanske ska köra med det i fortsättningen?
- Är du bjuden till NN?
- Nä, jag är portad.
För mig är det två helt olika saker.

Flickan som hickade en månad i sträck är nu misstänkt för mord.
Ja, hicka kan göra vem som helst galen. Tydligen.

Ohly vägrar inse att den rödgröna röran är upplöst. Förnekelse är ett vanligt tillstånd i många skilsmässor. Särskilt hos den part som förlorar mest på skilsmässan och inte har velat se problemen i förhållandet…

Nordeas vinst blev överraskande hög. Ännu en bank som har taskig koll. Annars borde väl just bankfolk vara de som är bäst på pengar. Eller?

Lustigkurrarna på DN verkar bara jobba på helgerna. Inte en enda vitsig rubrik idag. Inte som jag såg i alla fall.

Victoria hyllas för att hon använder sina kläder mer än en gång.
Herregud.

Charlie Sheen ”slog sönder svit – naken med prostituerad”.
Alltså, använde han tjejen som tillhygge?

Demi Moore – ordet ”stelopererad” dyker upp varje gång man ser henne på bild.

Dagens varning: mucka aldrig med din tatuerare.
Det gjorde en kille i Ipswich och fick en 40 cm penis tatuerad över ryggen. Det var inte alls vad han hade beställt.

Lena Ph säger att i den nya showen blir det ännu mer naket. Jag trodde vi var på väg åt andra hållet. Mer påklätt. I alla fall om man kollar modetrenderna. Inte lika många bara bakar och magar eller tuttar på väg att halka ur. Men trenderna kanske når Småland lite senare?

Falu kommun sätter böteslappar på folks soptunnor. Dom som fuskar med sorteringen ska ”taggas” och dessutom bötfällas. Kommunen kallar böteslapparna för ”informationskrok”.
”Vi är inte ute efter att straffa någon” säger man från kommunen, där man tidigare skickade fakturor till fuskarna.
Nähä – men vad vill man med sina offentliga böter då? Tycker det påminner om julvisan där alla sjunger ”fy skam, fy skam” och pekar finger åt nån utvald stackare.

Såg inget om isbjörnen Knut idag. Hans tre kvinnliga burkamrater kanske har slutat mobba honom?

Läser bostadsannonserna och funderar över hur många extremt långa – eller extremt breda – toaletter det verkar finnas. För att inte tala om alla breda dörröppningar som hör till väldigt smala dörrar, eller tvärtom beroende på vad mäklaren vill göra större. Eller alla runda bord och mattor som på nästkommande bilder är ovala. Påminner lite om speglarna i Lustiga huset faktiskt. Men det är inte det minsta lustigt.

Sen kan jag inte låta bli att undra, husen som inte är arkitektritade – vem har ritat dom? Brevbäraren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.