Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 3 juli 2012

Sol i dag igen

Ett alldeles äkta torp.
Det har slutat regna, solen skiner och tidningarna har inga tråkiga väderrapporter att göra artiklar av. Dessutom är fotbolls-EM slut. Återstår nyheter (gäsp) från Almedalen. Så nu börjar det kännas som att läsa tidningarna från förra sommaren. Nästan.

Den lastbil som transporterar ljudanläggning till Madonnas konsert i Göteborg, välte på E6-an i morse och skapade stort kaos i trafiken med flera krockar och totalstopp som följd. Jo, hon insåg väl att det inte skapar några rubriker i Sverige vare sig hon visar rumpan eller tuttarna. Kreativ är hon i alla fall, den där damen.

Kannibaldocent - ny titel i Expressen i dag. Undrar vad KI tycker om den? Artikeln handlar om forskaren som bet läpparna av sin fru och åt upp dem. Skälet var att hon inte ska kunna kyssa någon annan under resten av sitt liv. Gränsen mellan begåvad och galen är hårfin. Men han är antagligen också helt frisk. Det är som i den offentliga sexualupplysningens gryning med Inge & Sten som besvarade läsarnas frågor. Allting var normalt, enligt dem. Klasskompisarna skickade de mest märkliga frågor för att se om någonting över huvud taget kunde anses som avvikande eller onormalt. Nehej då, allt är så naturligt och normalt. Och att mörda, plåga och lemlästa andra människor är sånt som fullt friska människor kan ägna sin tid åt. Enligt expertisen. Skrämmande.

Förtroendet för Löfven är större än förtroendet för Reinfelt. Jag fattar inte. Karln har ju inte uträttat ett enda dyft! Bara visat upp sig i olika sammanhang och hållit truten. Att slikt uppförande kan skapa förtroende säger en hel del om väljarkåren. Hjälp. Säger jag bara.

SSU har startat en internetsajt för att håna Kent Persson (M). Jo, det ska böjas i tid det som krokigt ska bli, heter det ju. Och det är väl på att hacka på motståndaren som S vinner väljarsympatier. Har man inget eget att komma med kan man ju nedvärdera andra så man själv hamnar i en bättre dager. Gammalt trick som verkar funka än.

Henke Larsson säger att han vill fortsätta som tv-expert. Då får han nog gå hos talpedagog först. Skånskan kan man väl stå ut med, men hans knarrande, entoniga röstläge är bara för mycket.

Sommar = tågkaos. Jag har sagt det förut och jag säger det igen;
SJ AB.
Läs det baklänges.
Och välj ett annat sätt att resa.

En man har hittats död i en tatueringsstudio i Göteborg. "Kroppen har legat där ett tag" säger polisens presstalesman. Man får anta att tatueringsstudion då varit stängd ett tag. Annars är det lite läskigt.

Annika Ljungberg, sångerska i Rednex, har drabbats av leukemi och behandlar nu sig själv med naturläkemedel. Hm, är det så himla genomtänkt egentligen? Är det nånting vi är bra på i det här landet så är det väl att behandla olika former av cancer?

Riskerna för ärftlig bröst- och äggstockscancer kan bedömas hos emryon, har ett forskarlag kommit fram till. Jo snart kan man väl välja precis vilka barn man vill ha - smarta, snygga, friska. Vem och vad bestämmer när man ska göra abort?
- Nej en unge med överbett vill jag inte ha!
- Är det en pojke vill jag att han ska bli lång.
- Vi kommer inte att ha tid med en unge med särskilda behov. Det passar inte vårt späckade schema.
Vart är vi på väg?
Måste man ägna sig åt allt som är tekniskt möjligt?

DNs insändarsida brukar vara kul att läsa (och det säger jag inte bara för att de tagit in en massa som jag har skrivit) men nu undrar jag vad som har hänt. Det är mest människor som vill gnälla på något företag för att de fått betalningsanmärkningar/felaktiga böter/dåligt bemötande. Plats i tidningen för att älta sina egna små personliga irritationsmoment. Sånt som faktiskt inte intresserar en enda människa, utom de direkt berörda. Och sen blir jag lite förundrad över att man sätter sig ner och skriver om sin irritation över klädmärkning som klias i nacken, över män som bär trekvarts-byxor och att folk säger "nio" men menar "tjugoett". Allstå. Hjälp.

Svarta skalbaggar belägrar hälsocentralen i Sveg, skriver SvD. Vad är en hälsocentral? Och är inte belägrar ett ganska fel använt ord i sammanhanget? Man kan få uppfattningen att det råder inbördeskrig i Sveg.

Tur att TV4 till slut döpte om programmet Sommartorpet till Sommar med Ernst. I år ska han visst bygga om en gammal industrilokal i Värmland till ett fritidshus till några norrmän. Inte vet jag, men får man så värst mycket inspiration att fixa i stugan när man kollar på Ernst? Jag menar, har drömmen om en sommarstuga något som helst gemensamt med en nedlagd fabrik?

Och i dag kan man testa om man har koll på nakenscenerna i filmvärlden.
Gäsp.

Närmaste dagiset har sommarstängt så den dagliga humörhöjningen har uteblivit. Jag får ta en fika vid plaskdammen i parken i stället. Barnen kvittrar och skrattar så det hörs ända hit.
Slutsurat för i dag alltså.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.