Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

torsdag 24 februari 2011

Slutdeppat


Nä, om man skulle ta och kamma till sig, sluta deppa och bli förbannad i stället. Det ger faktiskt en del bra energi. Finns mycket att reta sig på.

Som till exempel fastighetsannonserna. Inser att villan jag vill ha - och som möjligen skulle kunna få mig att flytta ut från stan - närmar sig 9 mille. Men då har den både sjöutsikt och inomhuspool. Undrar om man kan få behålla den vita flygeln också? Mäklaren har lagt in ett par bilder på bara den, så den kanske är inbyggd i huset?




Och toan på bilden måste jag nästan gå och kolla på. Lägenheten finns i Solna. Visserligen blir skinkorna längre med åren, men en sån här specialdesignad mugg var väl ändå att ta i?



Annars kan man reta sig på dåliga rubriker.
Eller vad sägs om "Attackerade domaren - blev utstrypt" (Nyheter24.se).
Och nej Kjelle, jag vet inte heller vad utstrypt betyder. Ordet ger 3 970 träffar på Google men inte f-n blev man klokare för det.

Undrar varför DNs ledarskribenter inte är lika upprörda över lojakten som över vargjakten. Den har man ju kräkts över i veckor. Och den rörde 20 vargar, att jämföra med de 25 lodjur man får fälla i Mellansverige.
Stavas det med stort "M" förresten?

FI vill byta namn till Feministerna. De tycker att de alltför ofta förväxlas med Finansinspektionen. Jag associerar mer till uttrycket "Lede fi" (24 800 träffar på Google) men det kanske har andra orsaker.

Tysklands försvarsminister som fuskat sig till en doktorstitel genom att sno från andra, försöker komma undan med förklaringen att "plagiaten inte tillkommit medvetet". Var han medvetslös när han klippte ihop sin avhandling, eller vad?

Måns Zelmerlöv tar över Allsång på Skansen. Inte för att jag bryr mig nämnvärt, men det är väl trevligt med en allsångsledare med sångröst som omväxling. Hade kanske varit ännu trevligare med en kvinnlig programledare, men det är väl bara Caroline af Ugglas som skulle hoppa på ett sånt uppdrag. Och henne är man ju rätt trött på.

Assange utlämnas till Sverige för att ställas inför rätta för bl a våldtäkt. Utanför domstolen i London samlades mängder av demonstranter. Alltså, lite märkligt är det att så många har bestämt om han är skyldig eller inte innan rättegången ens har börjat.

Gissningarna om vem som ska bli ny partiledare för (s) står som spön i backen. Himla roligt uppslag i DN häromdagen med fyra herrar som faktiskt ser ut att vara klonade. Valfrihet kallas det visst. Som T-Forden. Välj vilken färg du vill, den finns i svart.

Aftonbladet skriver att prinsessan Madeleine är en "kunglig kvinnokämpe". Hon har ett stenhårt program fram till slutet av maj, med tio inbokade arbetsdagar. Hårt liv.
Och vad bestod hennes kvinnokamp av då? Jo, hon deltog i ett seminarium tillsammans med 3.499 andra. Starkt jobbat, liksom.

Hur kommer det sig att man får fängelse och 115.000 kronor i böter när man lägger ut bilder på sig själv i brudklänning på Facebook?
Svar: man lever på socialbidrag, baserat på att man är ensamstående...
Osmart brud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.