Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 15 februari 2011

Ja, se karlar


Åsa-Nisse - nej, jag menar riksbankschefen - meddelar idag att man höjer reporäntan. Omedelbart går alla banker ut och uppmanar sina kunder att binda räntan. Alltså, om folk på min bank ger mig några tips är det enbart för att de ska tjäna pengar på mig. Varför skulle de säga åt mig att göra sånt som inte är lönsamt för dem själva?

Åtalet mot Berlusconi räcker för att ställa honom inför rätta. Den 6 april börjar rättegången och nu har han inga fler tricks att ta till för att försöka komma undan. Fortsättning följer. Med spänning.

Andreas Weise säger att han "kommer att poppa upp i fler sammanhang".
Jo, jag var rädd för det. Han vansläktas inte precis.

Ardalan Shekarabi presenterade idag analysen av det katastrofala valet (s) gjorde förra året. Receptet för att locka tillbaka väljarna är - att höja skatten. Alltså, vilka stenar har de där utredarna legat under de senaste åren?

Fredrik Reinfeldt "går till attack mot DN" skriver Expressen. Attack och attack vet jag inte, men han verkar vara rätt sur för att tidningen klippt och klistrat lite väl mycket i hans uttalanden om hyresrätter i Stockholms innerstad. DNs nätupplaga nämner inte regeringskansliets pressmeddelande med ett ord.
Spännande att se om man skriver något i morgondagens tidning.

Aftonbladet skriver om en bil som halkat ner på ett järnvägsspår i Haninge. Undrar vad dom på Hummer gillar att bilen beskrivs som "stadsjeep"...

Apropå halka kunde jag idag notera inte mindre än fem lastbilar som var inblandade i diverse incidenter i halkan. Fyra stod på tvärs och hindrade trafiken och den femte körde in i ett räcke för att undvika att köra in i framförvarande bil. Alltså, hur dåliga däck får proffsen köra omkring med?

På Djurens Rätt är man upprörd över den nya trenden med pälsbollsmössor. Över huvud taget är päls inne just nu och djurrättsorganisationen säger att det är "hjärtlöst och oansvarigt att klä sig i päls". Själv tycker jag det är ännu mer hjärtlöst och oansvarigt att släppa ut de stackars tamdjuren i skogen. Tänker bara på de tusentals minkar som blev överkörda eller svalt ihjäl efter att aktivister släppt ut dem.
Skulle det på något vis vara bättre?

Nyförlösta kvinnor löper avsevärt större risk att drabbas av depression om barnet är en pojke än om det är en flicka. Hur mycket deppigare pojkmammorna är längre fram i barnens liv har man dock inte undersökt.

Nytt ord idag: KÖLDSMÄLL (SvD). Köldknäpp har jag hört talas om, men köldsmäll? Nä.

Arnold säger "I'll be back" och väntar på erbjudanden om nya filmroller. Hade han sagt till lite tidigare kunde han fått vara med i nya Åsa-Nisse.
Vilken succé...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.