Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 10 augusti 2012

Fredagsmys

Jag ska spana efter packade piloter i helgen.

Hurra för fredagar! Särskilt alla som jobbar i veckorna och har lediga helger håller med. Men vem i hela friden kom på att fredagsmys = chips? Jo jag vet, troligen Estrella och alla dom andra som sprutar ur sig transfetter. I vår familj hade vi fredagsmys långt innan begreppet uppfanns. Under hela 80-talet samlades vi hos syrran (för det mesta) på fredagskvällarna och åt något gott, barnen fick vara uppe hur länge de ville och vi varvade alla ner efter en körig vecka. Kvalitetstid, kan det visst också kallas nuförtiden. För oss var det alldeles självklart. När allting annat går åt skogen, är det familjen man har att luta sig emot, brukade min mamma säga. Nåja, det var en sanning med modifikation har det visat sig. Vissa delar av familjen är numera inte mycket att luta sig emot. Men det kan man inte göra så mycket åt, tyvärr. Tragiskt.

Jag vet inte vad som händer med DN under semesterperioden, men minst en lustigkurre är det som får sommarjobb. Eller vad sägs om rubriken Ny våg av köpare hittar surfplattor? Jösses.

Expressen skriver Tre döms för gatuköksmord.
Hur mördar man ett gatukök?

Samma tidning skriver också att stressade män föredrar kraftiga kvinnor. Signifikant kraftigare kvinnor, dessutom Varför forskar man fram nånting sånt? Och vad ska man använda informationen till? Bantningstips? Antistressträning? Kontaktförmedling?
Och var det någon som frågade kvinnorna vad de ville?

I går cirkulerade bilder på vår kung, iklädd något från Ullared och gallskrikande med händerna kupade runt munnen för att förstärka skrikandet. På bänkraden framför sitter en dam och håller för öronen. Hon säger till medierna att hon fick rådet av Silvia. Ja, hålla för öronen är kanske ett måste i det äktenskapet…

Aftonbladet har granskat regeringens representationsnotor och funnit att de visst inte är bättre kålsupare än exempelvis Tillväxtverket och ap-fonderna. Och i tv i går intervjuades SSU om bidragsfusket. En repre(s)entant sa att fusket kan bero på att de som sitter i ungdomsförbunden inte förstår alla regler. Nä, men fuska med bidrag är tydligen bland det första de får lära sig. Det börjar där och sen är det bara att köra på, ända upp i partitopparna. Skäms.

Ingen som följt bloggen kan ha undgått vad jag tycker om att man bär sig åt som ett svin och sedan kallar det för konst. Lars Vilks deltagande i en antimuslimsk konferens ger mig vatten på min kvarn.

Petra Mede tänker hålla sig borta från stand-up-scenerna. Hon säger att folk har så höga förväntningar. Så pass. Ja, jag är tacksam så länge hon håller sig borta från vilken scen som helst. Hon är bara plump och elak. Eller så är jag dum i huvet och saknar humor.

Bråk på Riksbanken som anklagas för att orsaka en ökad arbetslöshet genom att inte sänka reporäntan. Kanske det helt enkelt är så att det inte finns tillräckligt med jobb? Varför inte hålla bättre koll på övertidstimmarna? Om alla jobbade de timmar de har betalt för och inte flera hundra timmars övertid, skulle det säkert bli några tusen jobb lediga.

Vitrysslands president säger att landet har noll intresse i Sverige. Möjligen är intresset lika svalt för andra länder? Möjligen skulle han vilja att landet var som Nordkorea? Där har man inte så stora problem med oliktänkande. Eller med demokrati, yttrandefrihet och annat tjafs…

Ingvar Kamprad sålde varumärket IKEA för 75 miljarder häromdagen. Kanske inte var så farligt att han förlorade sex miljarder på börsen då?

Apropå sex. Vits på Facebook i dag. Tack Anita!
-         - Folk  påstår att jag bara är ute efter sex. Jag är väl ute hur länge jag vill!

Ett gäng artister har engagerat sig MOT sjöfyllerilagen, den som säger att man inte får köra en stor båt om man är packad. Alltså jag fattar inte. Varför måste man prompt köra båt när man har krökat till? Utrymmet är större och antalet fordon färre än på vägarna. Jovisst, men det är samma sak i luftrummet. Får man flyga packad? Skulle inte tro det. Men jag kan kolla. Vi ska till Flygfesten i Dala Järna i helgen.
Skål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.