Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 17 januari 2012

Små grodorna, små grodorna


He's back. Juholt.
Han har haft en lång julledighet. Varit i Mexiko bevars. Blivit en bättre människa, säger han.
Brunare - ja, definitivt. Men bättre? Vete fåglarna. Har han suttit i snickerboa och tänkt över sine hyss? Det borde han ha gjort. Kanske täljt en och annan trägubbe. Sånt är helande.
Han hann ju inte mer än öppna munnen så var det samma visa igen. Han fick direkt göra en juholtare, dvs ändra sig i nästa andetag. Hjälp. Om han nu har blivit en bättre människa borde han väl ha lärt sig att ta reda på fakta innan han öppnar truten. Och gärna hålla sig till en rak linje oavsett i vilket sammanhang han framför sina åsikter. Spretig är bara förnamnet.
Hade kanske varit bättre om han varit kvar i Oskarshamn. Där tyckte man att hans minnesluckor var lite charmiga, att han glömde tanka bilen och annat banalt.
Det är bättre att vara lokalpolitiker och glömma att tanka, än att sitta i riksdagen och glömma att tänka.
Kom jag på det själv?
Va?

Julgransplundring brukar omfatta ringdans till bland annat "Små grodorna". Juholts grodor är kanske inte så himla små. Inte är de nåt vidare lustiga heller, när man tänker efter.

Apropå munväder, Carola sades på en löpsedel nyligen vara förbannad på TV4. De klipper bort hälften av vad hon säger och hon förstår inte varför. Alla som hört henne bli intervjuad i direktsändning förstår precis varför.
Frågor på det?

Idrottens direktsända firmafest i tv i går. Ryttaren Rolf-Göran Bengtsson tilldelades Jerringpriset. Det är han säkert värd, jag har ingen aning.
Men om man nu är nominerad och har förberett ett tack-tal, borde man inte testa talet på någon innan man framför det inför hundratusentals människor? Stå och räkna upp sina meriter. Ibland är direktsändning rent mördande trist.

Apropå idrott. Mats Wilander har tydligen ramlat och slagit sig rejält. Han ska få blod intravenöst, skriver Expressen. Hur får man annars blod? Hällt över sig, eller?

Men alltså, SVT. Vi kollar en hel del på ettan och tvåan, mest för att slippa alla reklamavbrott. Ursäkta men finns det verkligen ingen annan programledare än Rikard Olsson? Va? Och kan ingen ge karln en rakhyvel? Jag trodde det var helt ute att se ut som en armhåla.

Mer tv. Expressen skriver att Kristian Luuk är tre gånger så populär som frun Carina Berg. Kanske inte beror så mycket på person som på själva programmen man jämfört? Klart som korvspad att På spåret spöar The voice. Det finns fortfarande en hel del tittare med normal iq, uppenbarligen.

Aftonbladet skriver att man kan se på tungan om man är sjuk. Det kanske man kan, men än en gång frågar jag mig var det är för ett himla pervo som tvunget ska lägga ut närbilder på en massa äckligheter i den där tidningen.

Och apropå babbla. Blev i går varse att jag helt felaktigt utpekats som snokare. Trist med folk som pratar skit om en, utan att ha någon koll. Och visserligen har jag en väl tilltagen kran, men i blöt lägger jag den ogärna.
Så det så.

2 kommentarer:

  1. Struntar i Juholts grodor en stund och tar en titt på din bild istället. Fasiken vad ball! Gjort på kerran eller?

    SvaraRadera
  2. Nää jag har köpt den nånstans tror jag. Eller fått den. Förlåt till den som gav mig den i så fall. Pytteliten ball greooda!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.