Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 25 januari 2012

Rätt är inte alltid positivt


Jag gillar när jag har rätt. Vem gör inte det?
Däremot gillar jag inte att ha rätt när jag egentligen skulle vilja ha fel. Jag menar, om jag tror att något ska gå åt skogen blir jag inte särskilt glad när det sedan verkligen går åt skogen.
Men jag ska väl inte måla f-n på väggen. Än. Visserligen har badrumsfirman hittills inte gjort en enda grej rätt, men man får väl gaska upp sig och intala sig att det i alla fall inte kan bli värre.
Hysteriska fruntimmer är ett aber, men sjutton vet om inte hysteriska gubbar är snäppet läskigare. Jag kanske får anledning att återkomma i ämnet.

Juholts fan-club är rolig. Man säger att medierna mobbat Juholt och att det var därför han tvingades avgå. Dessutom mobbade de honom för att han är från landet och har en bonnig dialekt. Det var det roligaste jag har läst på länge. Alltså. I konsekvensens namn borde då även Mona Sahlin ha mobbats bort från sin post (Tobleronehistorien) men hon är ju tvättäkta nollåtta så där stöp det resonemanget. Att s-toppar galant klarar att göra bort sig alldeles på egen hand verkar inte ha fallit fansen in.

Och sossarna i Kalmar lämnar partiet "i protest mot hur Juholt behandlats". Vad ska de göra som vill protestera mot hur Juholt behandlat partiet? Va?

Ska det till slut bli Wallström som tar över? Hon kan nog lyfta S och ge Alliansen en match. Det behövs. Verkligen.
ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz...............

Ett gäng LO-ekonomer vill återinföra arvskatten "av rättviseskäl" skriver de i DN. Öh? Men hur många gånger ska man betala skatt på sina pengar egentligen? Och varför i allsin dar gör man inte om ärvdabalken som någon klok man skrev härom dagen. Att barn har laglig rätt till sina föräldrars kvarlåtenskap är helt galet. Alla borde själva få bestämma vad man vill göra med sina surt förvärvade (och flerfaldigt beskattade) pengar, både när man är i livet och när man dör.
Sen vill de återinföra fastighetsskatten också. Alltså, har inte den visat sig vara helt uppåt väggarna galen. Människor som slitit hårt för att betala sina hus, ska sedan betala en årlig skatt för att de äger dem. Och får de sedan för sig att renovera och modernisera sina hus, blir det ännu dyrare eftersom det höjer värdet och därmed också skatten. Helt sjukt, säger jag. Sjukt.

Läsplattor och mobiler stjäl uppmärksamhet från barnen, skriver DN. Föräldrar ägnar för mycket tid åt elektroniken än sina barn. Jepp, har jag sett själv. Många gånger. Morsor med latten i ena handen och telefonen i den andra och absolut ingen som helst koll på sina telningar. Eller surfande farsor som med ena handen puttar på gungan utan koll på att ungen i gungan spyr som en gris av allt gungande. Skärpning!

Liljevalchs vårsalong öppnar i morgon. Vilket skönt ord! Vårsalong. Och minsann var det inte lite lite ljusare i morse? Eller beror det på snön som helt onödigt har fallit under några dagar nu?

Julian Assange kan inte klämma fram mer uppmärksamhet kring sin person så nu skriver han en bok. Om sig själv. Och får sisådär 1,2 miljoner euro. Förvånad, någon?

Expressen skriver att "tusentals får benbrott i onödan". Ursäkta, men vilka benbrott är INTE onödiga? Va?

Konstigaste ordet idag: mormormord. Expressen.
Hjälp.

Årets mattrend, skriver Aftonbladet, är att laga hela djur.
Men om dom är hela behöver man väl inte laga dom?
Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.