Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 11 maj 2011

Surast hittills


Tänk att man kan bli så förbannad att man får huvudvärk. Historien fram till århundradets värsta utbrott är för lång för att återge här, men jag kan meddela att det krävdes ett långt, ampert brev till Bredbandsbolagets marknadsdirektör för att vi skulle få tillbaka bredband och telefonlinjer.
Grannarna har varit och tackat mig.
Vassego'.
Jag återkommer så snart jag vet hur stort skadestånd vi får. Den ekonomiska delen är ännu inte avhandlad.
Huk' er i bänkera, kärringer å gôbbar, för nu laddar hon ôm.
Som han sa, Erlander.

Läste att Arnold ska skilja sig. Fattar inte hur hans fru stått ut i 25 år. Jag klarar inte av att se en hel långfilm ens.

I Japan pågår en tävling bland sumobrottarna. Till hjälp har de ett antal spädbarn. Den som först får barnet att skrika vinner. Det räcker väl med att se dom där köttbergen för att bli rädd. Eller?

Apropå Japan. Premiärministern meddelar att han tänker avstå från sitt arvode från juni och framåt för att visa att han tar sitt ansvar efter kärnkraftsolyckan i Fukushima. Nu får han klara sig på sin lön som motsvarar sisådär 60.000 kronor i månaden. Hur ska han klara sig på det? Stackars han.

Jan Björklund vill att skolk ska skrivas in i skolbetygen. Ett antal lärare kommenterade förslaget i Aktuellt. En sa att det vore inte alls bra, eftersom det skulle försämra de här elevernas självkänsla. Frågor på det?

Ylva Johansson. Snart är väl hon en större belastning än Persson på sluttampen. Snacka kan hon, men komma med något konstruktivt - nähä. Jobbig dam det där. Och Juholt verkar ha svårt att få folk till sitt kansli. Men alltså, har inte vi arbetslöshet i det här landet? Va?

Den populära spikmattan botar inga sjukdomar och nu får företaget betala dryga böter. Möjligt att man inte blir friskare, men man får i alla fall ligga i fred och vila mitt på blanka dan utan att ha dåligt samvete.

Ett pensionärspar attackerades av tre schäfrar ute på Ekerö i dag. Hundägaren beskrivs som "seriös" i Aftonbladet. Hoppas (kd) läser det där. Dom som vill förbjuda "kamphundar". Vad skulle det hjälpa?

Samma tidning fick till en riktig önskerubrik i dag; Oralsexchock.
Vad det handlade om? Ingen aning faktiskt.
Couldn't care less.
Liksom.

Nästan 700 mäklare har tilldelats varningar av Mäklarsamfundet. Förvånande att det inte är fler. Toleransen för fusk i branschen är enorm. Hur kan man till exempel annonsera ut lägenheter för 1,5 miljoner som sedan stiger nästan en miljon i pris vid budgivning och samtidigt kalla sig seriös? Dålig koll på marknaden kan man tycka. Snacka om lockpriser.

Nä, nu ska jag ge Bosse lite käk. Han gör mig sällskap nu när maken jobbar natt.
Och ja, maken känner till arrangemanget.
Bosse ser ni på dagens bild.
Fick ni tji.
Va.

1 kommentar:

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.