Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

torsdag 19 maj 2011

En lille en for meget


Lars von Trier. Gillar inte hans filmer. Nu gillar jag inte honom heller. Hans vänner på plats i Cannes säger att hans positiva uttalanden om Hitler och nazismen egentligen beror på att han "alltid är ironisk" och att det bara är hans "udda skämtlynne". Hur udda får man vara?
Åk hem till Danmark och skäms, säger jag bara.
Låna gärna en hatt från Moldaviens bidrag i årets ESC. Passar bra att skämmas i. Dumstrut tror jag en sån kallas.

På fredag lär det väl bli läge för vår svenske kung att skämmas igen. Då kommer ännu en "skandalbok" ut som ska avslöja kungagängets besök på porrklubb. Det sägs också att bildbevis ska finnas tillgängliga på en betalsida på nätet. En inte alltför vågad gissning är att servern lär bli lätt överbelastad...

Hur många "bästa" väninnor kan man ha? Så fort det händer någon i kretsen kring de kungliga något, är de plötsligt "nära vän" eller "bästa väninna" till Victoria. Just idag är det Andrea Engsäll som ska separera efter åtta års äktenskap.
Jag undrade just.
Gäsp.

Socialdemokraterna går framåt och moderaterna backar. Jo men alltså, i det (s) händer det ju nya grejer hela tiden. Juholt har fattat det där med snabba svängningar. Skit samma vad man säger, bara man syns och hörs hela tiden. Sicken färgklick de lyckades få tag på, sossarna.

DNs Hanne Kjöller tycker att det är märkligt att det hörs så få protester mot förslaget att göra sjukjournaler mer tillgängliga för sjukhuspersonal. Hon är rädd för att tusentals sjukvårdsanställda ska kunna läsa om hennes underlivsbesvär och förtroliga samtal med primärvårdens psykologer. Alltså, inte vet jag, men det var väl inte meningen att varenda sjukvårdsanställd skulle kunna komma åt alla uppgifter som rör någons hälsa? Dessutom, hur intressanta är mina tarmproblem liksom. Tack snälla, säger jag, om jag slipper dra hela min sjukhistoria varenda gång jag kommer till en ny läkare. Man kan faktiskt bli sjuk på bortaplan också.

Nytt ord i Expressen: Könsorgansskojare.
Nytt ord i Svenskan: Långkottekropp.
Frågor på det?

Världens största blomma har slagit ut i Bergianska trädgården i Solna. Den luktar som en blandning av död grävling och kålsoppa, skriver Aftonbladet.
Hur f-n kommer man på idén att blanda död grävling med kålsoppa?
Va?

Blomman heter för övrigt Jätteknölkalla.
Är den släkt med sportfamiljen Kalla månntro?
Skulle kunna vara om reportern varit en anhängare av sär skrivning.

Apropå särskrivning. Hur seriöst är det när en chefredaktör skickar ett mejl med inledningen "Texten var jätte trevlig". Hjälp.
Skit bra - jovisst, ska man ändå skita så är det väl bäst att göra det bra.
Super snyggt - eller hur, samma sak där. Bättre att supa snyggt än osnyggt.
En brun bränd sjuk sköterska stod och pratade med en lång hårig fri idrottare vid en bar disk.
Eller hur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.