Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 21 september 2010

Häxan Surtant kollar nyheterna



När alla om, men, kanske och eventuellt står en upp i halsen, kan man roa sig med att läsa tidningen ur ett annat perspektiv. Se på TV med andra ögon.
Man gnäller.
Ungefär som när man sitter på uteservering. Eller kollar på Melodifestivalen.
Man letar fel.
Så himla rynkig Fredrik Reinfeldts hals är. Han är väl inte så gammal?
Maria Wetterstrand är ett tvättäkta surkart. Dålig förlorare. I motgången prövas vännen. Jojo.

Och varför kallar man räkningen av de sista rösterna för ”valkaos” och ”valdrama”? Undrar om dom som räknar känner av ett pågående drama? Värst är nog Aftonbladet som skriker ut ”skräckscenario”. Såna rubriker såg man aldrig när Göran Persson ledde minoritetsregering år ut och år in. Tidningen ”granskar striden efter valet”. Kan dom inte vänta tills alla röster är räknade?

DNs kulturchef skäller på SVT för att man hade mindre allvarliga inslag i valvakan. Kasta sten i glashus kan man kalla det. Bilder på politiker med helt sjuka, påhittade pratbubblor har varit stående inslag i tidningens kulturdel de senaste veckorna. Hur seriöst var det då?

Men det var skönt att höra Mona prata som vanligt igen. Efter valförlusten har hon slutat snacka som en drogad Kristina Lugn. Alltid nåt...
Skönt för henne förresten att nästan allt fokus nu finns på SD i stället för på det egna katastrofvalet. Undrar om hon skickar tack-kort...?

Säsongens Idol-jury är snällare än förut sägs det. Och Laila säger att även om man avfärdar folk, gör man det med värme.
”Alltså, du är bara SÅ JÄVLA DÅLIG” sa samma Bagge i förra veckan.
Hur varm var den kommentaren på en skala?

Fortsatta snyfthistorier om sjuka som inte får sjukpenning och kritik mot att inga ansvariga uttalar sig. Försäkringskassan får inte uttala sig i enskilda ärenden. Det kallas sekretess och den ska vi vara oerhört tacksamma för. Hur skulle det se ut om kassan lämnade kommentarer om alla sjuka människor? Politiker får inte heller uttala sig i enskilda ärenden. Inte socialkontoren, kommunerna eller några andra heller. Ändå fortsätter kvällspressen att jaga ”ansvariga” som ska uttala sig.
S-E-K-R-E-T-E-S-S.
Fatta.

Recept i dagens tidning hur man kokar den bästa vinbärssaften.
Är inte det lite sent påtänkt? Mina bär har ramlat av buskarna för längesen.

Victorias och Daniels bröllop kostade svenska polisen dubbelt så mycket som bevakningen av alla fotbollsmatcher under ett helt år. Väl använda pengar?

Och jag skulle gärna stödja facebook-kampanjen ”Vi gillar olika” men jag vill verkligen inte ge nån blå fågel tillgång till mitt konto, mina sidor och alla mina bilder.
Sorry.
Där går gränsen för min integritet på nätet. Det får bli en enkel ”gilla”-tryckning.
Det är ju storvarning på twitter-länkar just nu dessutom.

Sen undrar jag fortfarande varför dom körde gatsopningsmaskinen klockan halvfem i morse. Det var ett sabla oväsen. Det finns ju inget att sopa.
Jo, gammalt valfläsk, var makens gissning.
Tror inte det. Då hade dom behövt en stor bulldozer...

Ja, jag sov dåligt i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.