Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

måndag 26 september 2011

Hela havet stormar


Ja ni vet, alla springer runt en ring med stolar till någon fånig musik och när musiken slutar spela ska alla sätta sig. Det är alltid en stol mindre än det är människor som deltar i leken. En människa blir utan stol, åker ur leken, det tas bort ytterligare en stol och så vidare.
Varför utsätter man barn för såna dumma lekar?
Lika dumt som de där jullekarna man tvingades delta i när man var liten. Fy skam, fy skam för ingen ville ha'na. Är den fortfarande gångbar? Är inte det mobbning på hög nivå? Va?

Läser att Blondinbella mobbades både fysiskt och psykiskt, bland annat knuffades hon en gång så hon fick hjärnskakning. That explains it, tänkte jag elakt. Till jag kom på att jag själv fick ett däck i huvudet på Moderna Museet när jag var sisådär tio år och svimmade av. Hm. Elakheten kommer liksom av sig själv när man har ont.
Ja - ryggskott gör apont.
Nej - jag har aldrig haft det förut.
Ålderskrämpor? Åldersnoja!

SD-medlemmen Petzäll, han som var sjukskriven för sina drickaproblem tidigare i år, har hoppat av och blir politiskt vilde. Vad är skillnaden? Liksom.

En Helsingborgsspelare missade träningen och får böta 1500 spänn. "Det svider" säger han. Öh, det kan väl knappast svida i plånkan i alla fall? 1500 spänn för en fotbollsspelare är väl som en fis i rymden? Va?

Männens svar på kvinnornas kalle-anka-munnar och silikonpattar var att injicera nåt förstoringspreparat i petterniklas. Inte så smart har det visat sig. Injektionerna har givit erektionsproblem, knölar och smärta. Jojo, vill man vara fin får man lida pin. Who cares, liksom. Och inte vet jag vilket som är dummast. Hm, jo förstaplatsen går nog till anknäbbarna i alla fall. Det ser fanimej inte riktigt klokt ut.

Apropå det, kan ingen närstående tipsa Zlatan om en klippning? Han ser faktiskt inte heller riktigt klokt ut i sin tofs. Faktiskt.

Arne Weise har opererat sig
, skriver Expressen. Är det möjligt? Han är väl inte ens läkare?

En riktig doktor säger i Aftonbladet "80% av mina patienter är självmordsbenägna". Dags att byta jobb, kanske?

Flera livbolag är nära att gå i konkurs, skriver DN. Jaha, då är det inte bara den privata pensionsförsäkringen som är på väg åt fanders. Tjänstepensionen kan ryka också. Kul läge. Not.

Idol, Ensam mamma, Bonde söker fru, True talent, Project Runway, Hollywoodfruar, Top model, Robinson... HU va' mycke' sk-t jag slipper se på tv, har jag upptäckt. Lyllo mig.

Nu får hr Berlusconi rejält på tafsen av katolska kyrkan. Italien har besudlats av hans utsvävande beteende. Ord och inga visor. Det hjälper inte hur mycket Silvio försöker bortförklara alla åtal som storm i vattenglas.
Dags att kasta in handduken?
Den lär vara i stort behov av tvätt om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.