Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 9 september 2011

Ajö på ett tag


En slambil har vält vid Rotebro utanför Stockholm. Ordet slambil ger inga säljande rubriker, så Expressen skriver "Släp med bajs har vält" med det relativt självklara tillägget att "det luktar skit". Kan tro det.

Expressen skriver också att hovet håller Victorias förlossning hemlig. Vet inte vad de menar med det precis, men jag är väldigt tacksam om vi slipper närgångna bilder från själva födandet. Tack.

De två som överlevde den ryska flygkraschen härom dagen satt längst bak i planet. Osis att vi är incheckade på rad 4...

Amerikanska myndigheter uppmanar folk att vara på sin vakt på söndag, tioårsdagen av terrorattackerna i USA. No way, jag tänker vara som vanligt. Mig skrämmer dom inte så lätt. Går man omkring och är rädd har ju terroristerna vunnit. Liksom.

Följetongen SAAB, nu tror till och med facket att en konkurs är nära. Oj.
Men alltså, allvarligt. Företaget är bankrutt, personalen har inte fått lön på flera månader och ingen vill köpa bilarna. I say no more.

"Svenska sparare flyr aktiefonder" rapporterar Aftonbladet. Förvånad, någon?
Alltså, att ha aktiefonder i sitt utbud som de senaste tio åren minskat i värde med 20%, då kan man faktiskt inte förvänta sig att bli betraktad som seriös. SEB får ursäkta, men riktigt så okunnig i ekonomi är jag inte. Tur att jag sagt upp avtalet om fondförvaltning. Kanske finns några korvören kvar att rädda ur bankens klor.

Ulf Brunnberg ska starta en tv-kanal för bara män. Han tycker att det bara finns "tjejkanaler" nuförtiden. Vill man vara snäll kan man säga att det hedrar honom att han tror att alla kvinnor är intresserade av fotboll, motorsport, golf, porrfilmer, segling, friidrott, hockey, byggprogram osv. Eller så har han helt enkelt taskig koll.

Aftonbladet berättar om folk som vunnit miljoner och livet blev ett helvete. De slarvade bort pengarna och är nu helt barskrapade. Stackars dom. Not.

Bilder från överläggningar i tysk författningsdomstol härom dagen. Tanterna och farbröderna såg rätt komiska ut i sina hattar och röda klänningar.
- Va, sa maken, har dom kräftskiva?
Man skulle kunna tro det.
Dom hade till och med haklappar ju.

Nu har jag beviljat mig själv semester så något bloggande blir det inte på ett tag.
Ajöken.

1 kommentar:

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.