Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

tisdag 19 april 2011

Vargen kommer


Tydlighet är något jag sätter stort värde på, liksom ärlighet. Jag gillar folk som står för sina åsikter, oavsett om jag delar dem eller inte. Känner stor respekt för dessa människor. Utan respekt finns liksom ingenting att bygga en relation på.

Vår morgontidning har det lite si och så med tydligheten. Man säger sig belysa tillvaron ur alla upptänkliga vinklar utan att för den skull vinkla reportagen. Öh? När det gäller vargfrågan är vinklingen så uppenbar att den blir pinsam. Man är helt emot vargjakt, oavsett skälen till den, och man gör allt för att propagera för fler vargar. Det är ganska genomskinligt. I dag skriver man över ett helt uppslag om en fårfarmare i Riala som tycker det är helt okej med vargar runt knuten. Hur länge letade de för att hitta henne? Liksom.

Samma sak med sjukförsäkringen. DN hävdar bestämt att man är positiv till den och tycker att man skriver väldigt nyanserat och belyser problemen neutralt, sakligt och ur alla vinklar. Varför uppfattar inte läsarna detta? Va?

Tänk att Expressen har så svårt att kolla upp de mest elementära saker som vad folk heter till exempel. Man intervjuar en representant från Jägarnas Riksförbund som heter Ulf och i tidningen kallar man honom Lars. Dessutom är han konsulent och inte konsult. Hjälp.

Johan af Donner som snodde pengar från Röda Korset fick sitt femåriga fängelsestraff fastställt av hovrätten. Undrar fortfarande varför alla vill ha Silbersky som försvarare. Det hjälper inte ett jota. Fulingarna åker dit i alla fall.

GT skriver att en ilsken rottweiler "bet av armen" på Barbro Börjesson. Av den rubriken målar man upp en bild där Barbro står med en avsliten arm liggande vid fötterna. Nä, så var det ju inte. Men den bet henne så hon fick en fraktur. Sånt straffar sig. Hunden är i himlen nu. Eller, nja kanske på nåt varmare ställe. Man kan inte uppfostra hundar med bara godis, säger Barbro, man måste vara lite hård ibland också. Så sant.

Nytt ord i dag: Porrmacka. Aftonbladet.
Frågor på det?

Trött på tjatet om att rädda SAAB. Alltså, det finns en massa gamla svenska företag som staten inte har skyfflat in pengar i. Varför just SAAB? Om man tillverkar något som ingen vill köpa, får man slå igen. Tillgång och efterfrågan. Marknadsekonomi. Haja.

Svenska Dagbladet skriver i dag att anorexia och liknande svåra ätstörningar kan leda till högre dödlighet. Var det en nyhet? Att det finns folk som svälter ihjäl? Jag hajar inte.

Dagens skäms: Brazilian Blowout. Det är tydligen nåt man gör hos frisören för att få spikrakt hår.
Ibland är det rätt så pinsamt att ha livlig fantasi...

Och inte för att jag är nån anhängare av figurtrenden Size Zero, men att manifestera mot den lika mycket som Camilla Henemark tänker jag inte göra. Nån måtta får det vara. "Jag var bara stor" säger hon om 90-talet. Och nu?
Men Stenmark har andra problem, han har svårt att gå upp i vikt. Sluta träna brukar funka på andra idrottare. Ett litet tips i all välmening bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.