Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 20 april 2011

Tiga är guld


Någon klok person har sagt "med vänner som er, behöver man inga ovänner". Det stämmer ganska bra in på (s) just nu, där den ena grodan avlöser den andra. Förutom idel okända ansikten på viktiga poster, halkar några inte helt genomtänkta uttalanden ur truten på dem.
Att jobba som telefonförsäljare är inte mitt drömyrke. Det kanske har framgått av mina ilskna inlägg om dessa arma satar. Nånstans är det väl ändå så att de gör sitt jobb. Annars skulle inte telefonförsäljning leva vidare som fenomen. Säljer man inget blir man av med jobbet (precis som på SAAB). Högsta hönset i S-toppen i Stockholm säger att jobb som säljare är ett "skitjobb". Hon uttalar sig också tvärsäkert om att många säljare har "uppenbart värdelösa chefer".
Har hon egna erfarenheter? Nope.
Men hon har sett "Uppdrag granskning" på tv.
Hjälp.

Men visst, det är ju ett välkänt faktum att (s) hellre betalar ut bidrag än låter folk sköta sin egen försörjning. Hjälp. Igen.

Chefen för Mallorcas turistråd har också trampat i klaveret. Han tycker att Ryanair flyger "turister av dålig kvalitet" till ön. Ooooops, kan man säga om den grodan. David Cameron och hans fru som är på Mallorca just nu flög dit med Ryanair. Andrew Lloyd-Webber är en annan flitig resenär. Tydligen smällar man får ta om man vill resa billigt.

En spåkvinna åtalas i Solna tingsrätt för att ha lurat av sina kunder flera miljoner. Kvinnan annonserade i SvD och säger till rätten att det borde väl vem som helst begripa att ingen kan se in i framtiden. Men något bedrägeri erkänner hon sig inte skyldig till. Undrar om någon stämmer alla marabouter som slänger lappar i vår brevlåda med jämna mellanrum. Undrar förresten om någon nappar på deras utlovade "garanterat resultat". Skrämmande.

En som erkände direkt var ryssen som stoppat ett kycklingskinn med bröd och placerat ut på en plats som är välkänd för UFO-spanare. Det ser ut som en alien, filmades där det låg i snön och filmen spreds som en löpeld på Youtube. Polis startade en utredning och avslöjade snabbt bluffen.

Förresten liknar den där påstådda alien faktiskt Jamie Olivers "perfekta lammstek" i Aftonbladet.
Håller mig nog till mina egna recept, thank you very much.

"Dog i onödan" är en av dagens rubriker i samma tidning. Vad är motsatsen? Någon som har dött helt nödvändigt? Jag fattar inte.

"Jag har alltid känt mig som ett freak" säger Lady Gaga. Och det innebär automatiskt att hon måste klä sig som ett, eller?

Tiga är guld, finns hur många exempel som helst på att det är sant. Men ibland läser man något som gör en glad över att munnen kanske går fortare än hjärnan. Här är en beskrivning av den svenske mannen (dagens DN):
"En tacosmulande, lådvinspimplande soffpotatis med erotiska kvaliteter som en självdöd flundra."
Det var ord och inga visor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.