Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

fredag 21 november 2014

Den sista idioten



Nä då, det är inte alls så att jag tror att världen snart kommer att ha slut på dumskallar. Den siste idioten är verkligen inte född än. Det föds nya hela tiden. Tyvärr. Å andra sidan, vad skulle man annars oja sig över? Om det inte fanns idioter, menar jag.

Julian Assange. Jag säger bara. Julian Assange.
Nu fick han avslag även i Hovrätten. Inte heller där har man lust att särbehandla honom. Han är misstänkt för våldtäkt, häktad i sin frånvaro. Och ska infinna sig för förhör. Det gör en normalt funtad person. Om han är oskyldig, vill säga. Han har erkänt att han haft sex med kvinnorna som polisanmält honom, men de inbladade har lite olika uppfattning om vad som var tvång och vad som var frivilligt. Inte helt otippat kanske att hr Assange inte vill ha turerna i sänghalmen offentliggjorda. Borde han ha tänkt på innan. Kanske?

Och hans advokat sen då? Svamlar om mänskliga rättigheter. Stackaren sitter där han sitter, får ingen frisk luft, inget dagsljus, kan inte träffa släkt och vänner. Buhuu buhuu. Men hallå mister hot shot advokaten. Vem tvingar din klient att sitta instängd på Ecuadors ambassad? Om jag inte är alldeles felinformerad sitter han där högst frivilligt. Och kan när han så önskar bara kliva ut i det fria, inställa sig till förhör och sedan sätta punkt för den där trista kvällen i Stockholm. Och ge de inblandade kvinnorna chansen att gå vidare. Tomte. Säger jag bara.

SJ AB. Är otroligt glad att det inte var denna fredag vi skulle resa till Göteborg. Totalstopp i all spårtrafik söderut. Å andra sidan var inte förra veckans resa hundra procent lyckad heller. Tåget gick visserligen i tid, men alltså hur ofta tvättar de gardinerna? Reser man i konferenshytten (kanonbra!) i första klass finns där gardiner att dra för så ingen ser när man sover med halvöppen mun och ser ut som ett dreglande flatpall. Redan när vi reste i januari var gardinerna bland det skitigaste jag sett. Gissningsvis har de suttit uppe sedan dess, nu var de om möjligt ännu äckligare. Man fick ta på sig vantarna. Ja, man fick känslan av att vilja ha något skydd mellan sig och gardinerna i alla fall. En tång kanske kan ingå nästa gång vi bokar?
Fast det var inte det värsta.

Vi ville fira helgen med lite bubbel. Sitter aldrig fel. Vinglade iväg till restaurangvagnen. Ja, den låg såklart i andra änden av tåget. Klockan var 10.30.
”Nej, vi får inte servera alkohol förrän efter klockan elva. Det är LAG på det.”
Sa den inte alls serviceutbildade kassörskan.
Vi vinglade tillbaka till hytten och tog senare en ny vinglig promenad till ”Bistron”. Vinglig för att X2000 går ganska fort.
Bubbel kräver räkmackor. Och det var läge att äta lite lunch.
Ve och fasa. Räkmackorna var slut!
Och inte bara räkmackorna. ALLA mackor var slut.
”Ja, vi har glömt att fylla på.”
GLÖMT?! Hur fasen kan man glömma något så viktigt som att se till att resenärerna får nåt i magen mellan Stockholm och Göteborg?
Behöver jag säga att vi inte blev så himla mätta på ekologiska cashew-nötter och starköl?

Så mycket bättre. Har missat alla avsnitt den här säsongen. Det är liksom ingen av mina favoriter som är med. I morgon är det Carolas dag. Hon är så himla mycket bättre och mer intressant än alla andra deltagare någonsin, att man har förlängt programmet en halvtimme. Hon kommer bland annat att avslöja att hon hade en kortare romans med en annan kvinna. De ”var fysiska” (Höll varandra i handen? Kramades? Låg?) någon gång på 80-talet. När Carola var tonåring.
Hon har tidigare sagt att ”homosexualitet kommer för mig alltid att vara något onaturligt” och dessutom påstått att ”homosexualitet kan botas med förbön”?
Funkar det alltså? Eller vad?
”Samhället måste ge homosexuella hjälp och information så att de kan vänja sig av med sin onormala läggning”

Värsta idioten hittills idag är snubben som Aftonbladet skriver om. Han stämde träff med en 12-åring (som i själva verket inte var en 12-åring utan en reporter på AB) för att köpa sex. Dessvärre är han bara en av väldigt många såna här äckelgubbar tydligen. Hoppas tidningen lämnade över allt material till polisen och sätter dit den jäveln. Ursäkta, jag svärde.
Väldigt befogat, kände jag.
Fullt av pedofiler, tydligen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.