Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 12 september 2012

Grundlurad

Kan fixa brushan-pris på den här väskan.

Har under sommaren roat mig med att beställa en massa småsaker från eBay. Mobilskal, hårspännen, ett par handväskor, en kjol, några billiga bijouterier etc. Det mesta till belåtenhet, snabba leveranser och man får det man betalar för liksom.
Men när man får något som är något helt annat än det man beställt, då är det slut på det roliga.
Beställde en liten väska. Den var gjord av skinn, stod det.
Man betalar alltid när man beställer grejerna.
När väskan till slut kom, visade den sig inte alls vara av skinn.
Snopet.
Jag kontaktade säljaren (en firma i Sydkorea) som raskt gick in och ändrade i sin varukatalog till "Artificial leather" och sa att jag hade sett fel. Turligt nog hade jag printat sidan där det stod "Leather" och dessutom skulle jag ha 14 dagars returrätt.
Jo visst, men jag får betala frakten själv. Det kostar 568 kronor...
Hamnar man i konflikt med en säljare kan man få hjälp.
Tror man.
Efter ungefär en månads korrespondens fram och tillbaka kom beskedet:
Sorry, vi kan inte avgöra detta klagomål till din fördel.
Surt.
Någon som vill köpa en väska? Äkta fejk-läder.

Andra fulingar.
Zlatan var på DNs förstasida i dag.
Å, gjorde han mål? tänker man då.
Nä, det gjorde han inte. Han passade till målskytten. Borde inte han varit på bild då?

Journalisterna Persson och Schibbye har benådats (milda makter) och sägs vara på väg hem till Sverige. Man vågar väl inte ropa hej förrän de är hemma hos sina familjer? Expressen skriver att tiden i fängelset kan sätta spår hos dem. NÄHÄ?!

Bonde söker fru drar igång igen. Dejtingprogram i varenda tv-kanal snart.
Men alltså, är inte meningen med SVT att man ska kunna vara lite smal och udda?
Jag vill verkligen inte att mina licenspengar ska användas till slikt skräp som Ung och bortskämd eller en serie program där äkta par filmas hos dårdoktorn.
Och vad är det för trams att inkomstpröva skatt till SVT? Vore väl bättre med pay-per-view? Man betalar för de tv-program man vill se. Jösses vad billigt vi skulle komma undan då!

Priserna på bostäder stiger i alla svenska storstäder. Utom i Malmö, enligt Aftonbladet.
Kan det vara all negativ publicitet? Ingen vill flytta dit för att det skjuts hejvilt där?
Eller beror det på att alla skåningar har flyttat till Stockholm? Och jobbar på tv?

I dag lanseras iPhone 5 tror insatta personer. Jaha, då blir det väl rusning efter den också så föräldrar kan lämna över sina iPhone 4 till barnen och få ha sin nya leksak i fred. Men alltså, har det inte gått lite väl långt med de här smarta telefonerna? Finns det någon människa under 50 som över huvud taget lägger ifrån sig telefonen någon gång? Det lär till och med vara så att män sitter och kissar för att ha händerna fria att spela spel, kolla Facebook, mejla eller vad de nu gör med sina telefoner.
Hur kul är det med samtal som ackompanjeras av kiss-skval? Eller - gud förbjude - att den man pratar med gör nummer 2 samtidigt och svarar med relativt ansträngd röst.
Huga!
Och varje gång jag går genom Vasaparken, över Skytteholmsfältet eller i något köpcentrum ser jag föräldrar som är så in i vassen upptagna av sina telefoner att deras barn kan slå halvt ihjäl sig och skrika halsen av sig innan de reagerar.
Var på fest för ett par veckor sedan. Några av gästerna var under 30. De satt alla och höll koll på sina telefoner under hela middagen.
Var på krogen i helgen. Uppskattningsvis varannan människa satt och höll på med sin telefon. Trots att de hade sällskap.
Hur kul är det när den man är ute med ägnar mer tid åt telefonen än åt sitt sällskap?
Hur kul är det som barn att bara få oengagerade hummanden till svar när man försöker prata med mamma eller pappa?
Hur besatt får man vara av sin telefon?
Va?

Stockholms stad snabbutreder nu hur de ska kunna införa avgift för bilister som kör med dubbdäck i stan, redan från nästa år. Jo jag vet att alla försöker tjäna så mycket pengar som möjligt på precis vad som helst. Men jag bara undrar, vem ska betala för de liv som förstörs på grund av att vägarna är dåligt snöröjda och fullständigt livsfarliga att köra på med odubbade däck?
Miljöskäl.
Pyttsan.
Det är bara stålarna de är ute efter. Ingenting annat.

Men är det någon som vill köpa väskan?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.